Top Gear - opis odcinków XIV serii

Odcinek 1 (15.11.2009)

Pełen przygód grand touring w Rumunii z finałem na malowniczej, górskiej trasie Transfagarasan w Karpatach: Aston Martin DBS Volante (Jeremy), Ferrari California (Richard) oraz Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder (James). Gościnnie... Dacia Sandero.

W newsach między innymi: McLaren MP4-12C oraz Porsche Boxster Spyder.

Dyskretne, drogie i szybkie samochody dla bankierów: BMW 760Li kontra Mercedes-Benz S 63 AMG. Obie limuzyny lądują w rękach Stiga i pokonują mokre okrążenie programowego toru.

Gościem programu jest Eric Bana, australijski aktor ("Helikopter w ogniu", "Hulk", "Troja", "Monachium", "Star Trek").
Odcinek 2 (22.11.2009)

Zbudowanie własnego samochodu z napędem elektrycznym - co może być w tym trudnego? James zajmuje się układem napędowym, Richard podwoziem, a Jeremy nadwoziem i wnętrzem. Tak oto powstaje Geoff, z którego po pierwszych, nieudanych próbach rodzi się Hammerhead-i Eagle Thrust.

W newsach między innymi: Mitsubishi i-MiEV w służbie policji, wrażenia z obcowania ze sportowymi autami, której z firm udało się wyprodukować najwięcej najwspanialszych samochodów.

Jeremy Clarkson testuje nowe Audi R8 V10 i Chevroleta Corvette ZR1, które lądują oczywiście także w rękach Stiga i na torze programu.

Gościem programu jest Michael Sheen, walijski aktor (saga "Zmierzch": "Księżyc w nowiu", saga "Underworld", "Frost/Nixon", "Królowa").
Odcinek 3 (29.11.2009)

Powrót przyczep kempingowych: James w latającej przyczepie kontra... Richard w najnowszym Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino_Balboni.

W newsach między innymi: Zenvo ST1, psy i koty, noworodek imieniem Kia, ograniczenie prędkości przy robotach drogowych w czasie, gdy nie ma tam jeszcze robotników.

Wyniki zeszłotygodniowego pytania o producenta, który wypuścił najwięcej samochodów, które można uznać za najlepsze.

Kolekcja modeli marki Lancia w rękach Clarksona i Hammonda: pozostałości Bety, Gamma, Fulvia, Aprilia, Monte Carlo, Stratos, 037, Thema 832, Delta Integrale, nowa Delta oraz HPE (Jeremy) kontra Morris Marina (Richard) w nocnym rajdzie jeden na jednego.

Gościem programu jest Chris Evans, znany gospodarz brytyjskich programów radiowych i telewizyjnych, także kolekcjoner samochodów Ferrari (w maju 2008 roku nabył Ferrari 250 GT SWB California Spyder z 1961 roku za rekordową sumę ponad 7 milionów euro).

Jeremy testuje nieco awaryjny kit kar wzorowany na Lancii Stratos z silnikiem V6 Alfy Romeo produkcji Hawk Cars, który ląduje później w rękach Stiga.
Odcinek 4 (06.12.2009)

Various Airport Vehicles Motorsport Challenge Race Challenge: Richard Hammond i kierowcy serii Touring Car sprawdzają w wyścigu, który pojazd służący na lotniskach jest najszybszy: ruchome schody, pojazd ciągnący wagoniki z bagażami, ciężarówka z paliwem, autobus przegubowy, 735-konny wóz strażacki, ciężarówka z zaopatrzeniem czy ciężki holownik samolotów?

W newsach między innymi: zarzuty pod kątem dyskryminacji homoseksualistów w doborze publiczności w studiu, nowe pomysły brytyjskich władz na ochronę środowiska, BMW M5 CSL, nowe Audi A8.

Jeremy testuje pozbawione najmniejszego sensu BMW X5 M (drag race z Jaguarem XKR) oraz Audi Q8 V12 TDI, po czym przesiada się do Range Rovera z pozbawionym mniejszego sensu silnikiem spalinowym. BMW i Audi lądują później na mokrym torze programu w rękach Stiga.

W studiu pojawiają się Audi TT, Lexus, Peugeot 3008 oraz imponujący Range Rover w wykonaniu Overfinch w spółce z Holland & Holland z uzupełnianym przez cały rok zapasem alkoholu.

Gościem programu jest Guy Ritchie, angielski reżyser i scenarzysta firmowy ("Porachunki", "Przekręt", "Rock'n'Rolla").

Clarson w odpowiedzi na kolejne skargi widza na brak zwykłych testów zwykłych aut testuje Renaulta Twingo RS 133 Cup w Belfaście... pod względami, które z normalnym wykorzystaniem auta nie mają wiele wspólnego. Gościnnie pojawia się Abarth 500.
Odcinek 5 (20.12.2009)

Jeremy testuje najnowsze, diabelsko szybkie i przerażające bez włączonej kontroli trakcji Noble N600.

Pomysły Top Gear na zwabienie do muzeum na wystawę związaną wszelkimi możliwymi sposobami z motoryzacją 30 tysięcy ludzi w ciągu tygodnia. Między innymi: rzeźba z części samochodu (James) oraz... obraz namalowany przy użyciu bolidu F1 zespołu Red Bull operowanego przez Davida Coultharda (Jeremy).

W newsach pomysły na motoryzacyjne prezenty pod choinkę.

Gościem programu jest Jenson Button, mistrz świata Formuły 1 w sezonie 2009.
Odcinek 6 (27.12.2009)

Epicki odcinek specjalny w Południowej Ameryce: podróż przez całą Boliwię i Andy w Chile ku wybrzeżom Pacyfiku. Indiana Clarkson w jedynym słusznym, ratującym życie ludzi i maszyn Range Roverze pierwszej generacji, atakowany przez miliony owadów Richard Hammond w Toyocie Land Cruiser serii 40 przekształconej w kabriolet oraz niepokojąco dobrze zaznajomiony z wazeliną i prezerwatywami James May w Suzuki SJ z napędem na trzy koła.
Odcinek 7 (03.01.2010)

Richard ucieka przed pojazdem obcych w najnowszym, niewiarygodnie drogim Lexusie LFA, nie mogąc niestety zapomnieć o znaczku na jego masce. LFA ląduje oczywiście w rękach Stiga.

W newsach: Honda CR-Z, nowy Saab 9-5, nowe Porsche 911 Turbo, Citroen DS3, nowe Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 458 Italia i wyścig na elektrycznych pojazdach kieszonkowych.

Jeremy bezowocnie poszukuje sensu istnienia BMW X6 w Australii, Hiszpanii, Aplach, Hong Kongu i kończy na Range Roverze i Barbados.

Gościem programu jest Seasick Steve, amerykański wokalista bluesowy działający od lat '60 i znany z kolekcjonowania niezwykłych, przeważnie uszkodzonych lub zbudowanych ze "złomu" gitar, na których oczywiście z powodzeniem gra.

James poznaje historię powstania znaków drogowych Wielkiej Brytanii w Vauxhallu Insignii VXR.

Nagrody Top Gear 2009: kontuzja roku, najszybszy gość na torze programu, samochód roku, kierowca wózka widłowego roku, Złoty Kogut roku oraz samochód dekady.