Top Gear - opis odcinków VII serii

Odcinek 1 (13.11.2005)

Richard ma okazję przetestować Ascari KZ1, najnowszy brytyjski supercar, który na torze prowadzony przez Stiga ustanawia piąty czas.

Gościem programu jest Trevor Eve, angielski aktor filmowy i telewizyjny.

Test trzech sportowych coupe na Wyspie Man (Isle of Man), położonej w samym centrum archipelagu Wysp Brytyjskich. Testowane auta to BMW M6, Porsche 911 Carrera S oraz Aston Martin V8 Vantage.

Ponadto: "Jak solidny jest twój samochód?" - wygrywa Honda S2000.
Odcinek 2 (20.11.2005)

Jeremy testuje Porsche Cayman S, którym nie jest zachywcony, delikatnie mówiąc.

Gościem programu jest Ian Wright, były, zawodowy piłkarz a obecna osobowość telewizyjna i radiowa.

James i Richard się zdalnie sterowanymi samochodami, z tą różnicą iż... auta są jak najbardziej prawdziwe.

Latający Vauxhall Astra VXR.

Ponadto: Richard opowiada historię British Racing Green (koloru brytyjskich wyścigówek) i przedstawia replikę bolidu F1 z lat '50 marki Vanwall, Jeremy ściga się Audi RS4 z... wspinaczem górskim we Francji (ku swemu zdumieniu przegrywając zarówno pod górkę jak i z górki).
Odcinek 3 (27.11.2005)

Cała trójka prowadzących odwiedza Francję w trzech supercarach, którymi są Pagani Zonda, Ferrari 430 oraz Ford GT. Podczas wyjazdu z podziemnego parkingu w Paryżu wszyscy mają spore problemy z powodu bardzo niskich zawieszeń aut. Celem wycieczki jest Wiadukt Millau - najwyższa tego typu budowla świata (najwyższy filar mierzy 341 metrów!).

Gościem programu jest Stephen Ladyman, ówczesny brytyjski minister transportu.

Jeremy testuje Forda Focusa ST.

Ponadto: nagroda Emmy dla Top Gear, Jeremy i Richard biją się o miejsce BMW M6 na Cool Wall.
Odcinek 4 (04.12.2005)

Cała trójka ma za zadanie znaleść włoski supercar w cenie do 10 tysięcy funtów, w którym każdy z prowadzących stanie przez specjalnymi zadaniami na drodze z Bristolu do Slough. Zakupione auta to Ferrari 308 GT4, Maserati Merak i Lamborghini Urraco. Ostatecznie wszystkie auta po drodze wyzionęły ducha (James i jego Urraco są przyczyną ogromnego korku na przedmieściach Slough) i nikt nie dojechał do celu.

Gościem programu jest Ellen MacArthur, która w 2005 roku ustanowiła rekord prędkości w samodzielnym rejsie non stop dookoła świata. W Top Gear ustanowiła najlepszy czas okrążenia jadąc Suzuki Lianą.

James za kierownicą Renault Clio ściga się przez zakątki Lizbony z rowerzystą zjazdowym.

Ponadto: Richard szaleje na torze Paganim Zondą F, którą Stig ustanawia najlepszy czas okrążenia.
Odcinek 5 (11.12.2005)

Richard prezentuje Marcosa TSO GT2.

Gościem programu jest Nigel Mansell, angielski kierowca wyścigowy, który w 1992 roku zdobył Mistrzostwo świata Formuły 1.

Truflowy wyścig z włosiej Alby do Londynu: Jeremy w Bugatti Veyronie kontra James i Richard w awionetce Cessna. Jeremy wygrywa o parę minut.

Ponadto: porównanie Porsche 911 Carrera z napędem na jedną oś i wszystkie koła.
Odcinek 6 (27.12.2005)

Porównanie Volkswagena Golfa R32 z BMW 130i.

Gościem programu jes brytyjski aktor komediowy David Walliams. Pojawia się też inny komik - Jimmy Carr.

Richard ściaga się Mazdą MX-5 z chartem. Piesek ten jest drugim zwierzęciem świata z najlepszym przyspieszeniem i... jest wart więcej iż auto, z którym się ściga.

Jeremy sprawdza się na torze Laguna Seca w rzeczywistości i w grze komputerowej Gran Tourismo 4, zasiadając za kierownicą Hondy NXS. W świecie wirtualnym poszło mu o wieeele lepiej.

Ponadto: Nagrody Top Gear 2005, klasyczny Austin Healey Sprite kontra nowy Peugeot 306.