Aktualności
04.01.2017

Faraday FF 91 Nowy gatunek

Faraday Future, o którym w ciągu ostatnich tygodni było głośno ze względu na problemy finansowe i kadrowe, pokazało koncept swojej drugiej maszyny. Po szalonym FFZero1 firma przygotowała tym razem zapowiedź pierwszego auta, które miałoby trafić do produkcji seryjnej. Jest nim FF 91, wielki pojazd dla całej rodziny... o mocy ponad tysiąca koni mechanicznych.

Faraday Future działa oficjalnie od połowy 2014 roku z myślą o produkcji samochodów elektrycznych oraz nowoczesnych baterii. Swój potencjał kalifornijska firma zaprezentowała w ubiegłym roku konceptem FFZero1, futurystyczną maszyną wyścigową z czterema silnikami elektrycznymi o sumarycznej mocy tysiąca koni mechanicznych. Pojazd zbudowano na autorskiej, elastycznej platformie VAP (Variable Platform Architecture), która posłużyła za punkt wyjścia dla osobowego FF 91.

Faraday FF 91

Nowy model mierzy aż 525 centymetrów długości i korzysta z kilku silników elektrycznych, które wprawiają w ruch wszystkie koła z naciskiem na tylną oś z adaptacyjnym systemem rozdziału momentu obrotowego (napęd na obie osie ma być opcją). Cały układ napędowy dostarcza maksymalnie aż 1065 koni mechanicznych (783 kilowaty)! Ogromna moc i na razie bliżej nieokreślony moment obrotowy mają gwarantować sprint od zera do sześćdziesięciu mil na godzinę (96,6 km/h) w rekordowym czasie zaledwie 2,39 sekund!

Faraday FF 91

Energia elektryczna przechowywana jest w bateriach o pojemności 130 kWh, które opracowano we współpracy z LG Chem. Zasięg FF 91 ma dochodzić do 610 kilometrów według norm pomiarowych EPA lub ponad 700 kilometrów według norm pomiarowych NEDC. Twórcy auta zapowiadają, że będą to jedne z najszybciej ładujących się baterii na rynku: po podłączeniu do odpowiedniej stacji w przeliczeniu ponad 800 kilometrów w ciągu godziny. Ładowanie do 50% pojemności z domowego gniazdka o napięciu 240V zajmować ma niecałe cztery i pół godziny.

Faraday FF 91

FF 91 będzie nafaszerowany dziesiątkami czujników i systemami łączności, które opracowano we współpracy z chińskim LeEco. Najbardziej wymyślne elementy wyposażenia to systemy rozpoznawania twarzy przy otwieraniu i wsiadaniu do samochodu, osobiste konta kierowcy i pasażerów z zapisem wszystkich ustawień i upodobań, kamery zamiast lusterek, automatyczne drzwi, panoramiczny dach, system autonomicznego parkowania i podjazdu pod wyznaczone miejsce, przyciemniane na żądanie wszystkie szyby oprócz przedniej oraz tylne siedzenia z szerokimi opcjami regulacji, masażem, podgrzewaniem i wentylacją.

Faraday FF 91

Faraday Future rozpoczął już proces zbierania pierwszych zamówień na model FF 91. Chęć wejścia w jego posiadanie wiąże się z wpłatą podlegającej zwrotowi zaliczki w wysokości pięciu tysięcy dolarów. Pierwsze 300 osób będzie miało dodatkowo możliwość zamówienia auta w limitowanej specyfikacji Alliance Edition. Produkcja pojazdu ma ruszyć już w przyszłym roku. Koncept będzie można zobaczyć na żywo podczas tegorocznych targów Consumer Electronics Show w Las Vegas. Organizowana od 1967 wystawa będzie otwarta w dniach od piątego do ósmego stycznia.

Skomentuj na forumUdostępnij