Aktualności
16.12.2013

Porsche 919 Hybrid Pełen skład

Sobotnia noc mistrzów w siedzibie Porsche w Weissach przyniosła garść nowych informacji. Nie zabrakło potwierdzenia, że obecna działalność firmy wiąże się z największymi inwestycjami w sporty samochodowe w jej historii, a najważniejszym celem na rok 2014 jest wygrana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Podczas weekendowych uroczystości Porsche zdradziło nazwę swojego prototypu klasy LMP1 i ujawniło nazwiska dwóch ostatnich kierowców, którym przyjdzie w nim startować. Maszynę w nawiązaniu do legendarnej serii 917 i drogowego 918 Spydera, którego produkcja ruszyła kilka miesięcy temu, oznaczono jako 919 Hybrid. Drugi człon nazwy odnosi się do układu napędowego, w którym oprócz 4-cylindrowego silnika spalinowego, prawdopodobnie V4, znajdą się dwa systemy odzyskiwania energii.

Porsche 919 Hybrid

Pierwszą czwórkę kierowców, którzy poprowadzą 919 Hybrid ujawniono w ciągu minionych miesięcy. To Timo Bernhard, Romain Dumas, Neel Jani oraz najstarszy w zespole, 37-letni Mark Webber, który w listopadzie pożegnał się po 215 wyścigach Grand Prix z Formułą 1. W sobotę Porsche zdradziło dwa ostatnie nazwiska. W prototypie w przyszłym roku zasiądzie także Marc Lieb z Niemiec oraz najmłodszy w ekipie, 24-letni Brendon Hartley, pochodzący z Nowej Zelandii.

Porsche 919 Hybrid

Hartley rozwijał się poprzez Formułę Renault, Formułę 3 i serię GP2, a w ostatnich latach występował jako kierowca testowy i rezerwowy Red Bulla i Toro Rosso w Formule 1. W minionym sezonie Hartley testował bolidy i symulator Formuły 1 w zespole AMG-Mercedes, a w całym sezonie jeździł w prototypie Oreca 03 z silnikiem Nissana klasy LMP2 w europejskim pucharze Le Mans, wygrywając we wrześniu 3-godzinny wyścig na torze Paul Ricard. Hartley dwa razy startował w Le Mans. W roku 2012 nie ukończył wyścigu, w tym roku był dwunasty w klasyfikacji generalnej.

Porsche 919 Hybrid

Lieb związany jest z Porsche od 20 roku życia. W sezonie 2000 wygrał selekcję Porsche Junior, a w swojej owocnej karierze zwyciężył między innymi w pięciu 24-godzinnych wyścigach: cztery razy na Nürburgringu i raz na Spa-Francorchamps. Dla Porsche jeździł przede wszystkim w modelach 911 klasy GT, wygrywając w swojej grupie wyścigi i tytuły mistrzowskie w pucharze FIA GT, serii Le Mans i 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Skomentuj na forumUdostępnij