Aktualności
24.04.2008

Gumper Apollo Wyścigowo i... hybrydowo

Napędy hybrydowe w pojazdach codziennego użytku już od dawna nie są niczym niezwykłym. Inaczej sprawa ma się w przypadku samochodów sportowych najwyższej klasy, gdzie nawet Diesel jest absolutną egzotyką (choć w ostatnich latach w maratonie Le Mans nieprzerwanie wygrywa Audi napędzane właśnie silnikiem wysokoprężnym). Zmiany w tej kwestii nadchodzą jednak szybciej niż się tego spodziewamy - już w maju w 24-godzinnym maratonie na północnej pętli Nurburgringu (Nordschleife) pojawi się hybrydowy Gumpert Apollo.

Gumpert Apollo

Seryjne, benzynowe, podwójnie doładowane V8 o pojemności 3,3 litrów rozwijające moc około 640 KM otrzyma asystę w postaci silnika elektrycznego o mocy 100 kW, co odpowiada 136 KM. Silnik elektryczny będzie napędzany energią pozyskiwaną w trakcie hamowania.

Kinetic Energy Recovery System

System KERS (Kinetic Energy Recovery System - kinetyczne odzyskiwanie energii) miałby także pojawić się w Formule 1. Moc silnika elektrycznego miałaby być uwalniania specjalnym przyciskiem, zapewniając w kluczowych momentach dodatkową moc niezbędną na przykład podczas wyprzedzania na prostej. Nie wszyscy jednak zgadzają się w tej kwestii z FIA (Międzynarodową Federacją Samochodową), która chce wcielić w życie nowe przepisy już w przyszłorocznym sezonie. Do ich przeciwników należy między innymi Piero Ferrari, jedyny żyjący dziś potomek Enzo Ferrari'ego.

Całodobowy maraton na Nordschleife (jedno okrążenie będzie liczyło 25,378 kilometrów długości), na którym zobaczymy hybrydowego Gumpera Apollo odbędzie się w dniach 22-25 maja. Za kierownicą samochodu zasiądzie Dirk Muller oraz Heinz-Harald Frentzen, były kierowca Formuły 1 (starty w latach 1994-2003, w sezonie 1999 trzecie miejsce).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje