Gumpert Apollo Sport

Gumpert Apollo Sport

  • 800 KM
  • ? Nm
  • 2.9 s
  • 360 km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty.

Pod koniec 2005 niemiecki Gumpert rozpoczął produkcję supersportowego modelu Apollo, mającego swoje korzenie w tuningowej firmie MTM oraz w byłych pracownikach koncernu Audi, którzy przyczynili się do największych sukcesów marki w rajdach samochodowych. Pojazd, który równie dobrze miał sobie radzić na torze wyścigowym jak i zwykłej drodze oferowany jest z silnikiem o mocy 650 koni mechanicznych. Teoretycznie wystarczająca moc została zakwestionowana przez samych twórców pojazdu, który na salonie samochodowym w Genewie w 2006 roku zaprezentowali znacznie mocniejszą odmianę Apollo Sport.

Silnik pozostał ten sam - stuningowane przez MTM, podwójnie doładowane V8 mające swoje korzenie w Audi RS6. W tym przypadku jednak inżynierowie poszli na całość i wykrzesali z tej jednostki okrągłe 800 koni mechanicznych! Jednocześnie odmiana Sport w porównaniu do podstawowej wersji otrzymała potężny, tylny spoiler oraz przytyła o 100 kilogramów. Całkowicie spłaszczono także wlot powietrza nad dachem, który w pierwszych prototypach trochę szpecił auto wystając wysoko nad dachem. Dopieszczono wnętrze. Fotele, drzwi i deskę rozdzielczą pokrywa tapicerka z alcantry a wyposażenie seryjne obejmuje klimatyzację, nawigację satelitarną, odtwarzacz CD oraz kamerę wsteczną. Osiągi niespodziewanie pozostały bez zmian - 3 sekundy do setki i maksymalnie 360 km/h. Gdyby ktoś chciał startować Apollem w wyścigach z głowy miałby problem z maksymalnym skróceniem czasu postoju w boksie - w samochodzie zainstalowano pneumatyczny podnośnik a koła mocowane są na jednej, centralnej śrubie.

Auto przeszło wszelkie niezbędne testy zderzeniowe i posiada homologację do poruszania się po cywilnych drogach. Cena modelu Sport sięga prawie 300 tysięcy euro, czyli aż 60 więcej niż wersji podstawowej.

Według informacji opublikowanych w marcu w magazynie motoryzacyjnym "Autocar" Gumpert już pracuje nad zupełnie nowym modelem, który miałby dysponować nieco mniejszą mocą, być o wiele bardziej komfortowym i dużo mniej zorientowanym na jazdę torową. Pojazd miałby pojawić się dopiero w 2010 roku. Nie wiadomo czy bazowałby na Apollo czy byłby zupełnie nową konstrukcją.

Tekst: Przemysław Rosołowski.

[Zamieszczone: 17.10.2007]
[Ostatnia aktualizacja: 04.02.2008]
Skomentuj na forum
Galeria (zdjęć: 10) Zdjęcia: Gumpert Dane techniczne i osiągi
Rocznik2006
Typsupercar
Cena299 500 €
SILNIK i NAPĘD
SilnikV8 Twin Turbo
Położeniecentralne
Pojemność4163 cm3
Moc800 KM
Moment obr.? Nm
Napędtył
Skrzynia biegówsekw, 6st.
WYMIARY
Masa1200 kg
Długość4460 mm
Szerokość1998 mm
Wysokość1114 mm
Rozstaw osi2700 mm
Rozstaw kół przód/tył1690/1598 mm
Opony przód255/35 ZR 19
Opony tył345/35 ZR 19
Zbiornik paliwa120 l
OSIĄGI
0-100 km/h2.9 s
Prędkość maksymalna360 km/h
Inne prezentacje