Iso

Historia zakładu, za którym stał Renzo Rivolta sięga 1939 roku i produkcji chłodziarek. Pierwszy samochód Rivolty pojawił się w 1952 roku w postaci mikroskopijnej Isetty, która zyskała sławę dzięki licencyjnej produkcji u BMW. W roku 1962 narodziło się właściwe Iso, producent włosko-amerykańskich GT z najwyższej półki, które zasilane były widlastymi ósemkami od Chevroleta i Forda i których podwozia zaprojektował Giotto Bizzarrini. Pierwsze na rynek weszło 260-konne Iso Rivolta, później co najmniej 365-konne Iso Grifo, które miało swój ciąg dalszy w zakładach Bizzarrini'ego, a jeszcze później czterodrzwiowe Fidia i dwudrzwiowe Lele. Firma zbankrutowała w 1975 roku, po którym w ramach prób jej wskrzeszenia do sprzedaży na kilka lat wrócił model Lele. Nieudane próby przywrócenia Iso do żywych podjęto również w latach dziewięćdziesiątych, stał za nimi syn założyciela marki, Piero Rivolta.

Samochody marki Iso