Aktualności
18.07.2009

Ford RS200 Evo Pikes Peak Atak na szczyt

Już jutro po raz 87 odbędzie się legendarny wyścig Pikes Peak International Hill Climb. Najmocniejsze, startujące tu ekipy poza zwycięstwem stawiają sobie jeszcze jeden cel - pokonanie odcinka 20 kilometrów, 156 zakrętów i różnicy poziomów 1440 metrów w czasie poniżej 10 minut.

Wśród najbardziej pewnych swego znajduje się między innymi ekipa brytyjskiego Mach 2 Racing. Zespół zaczynał w 1993 roku od ścigania się na TVR Tuscanach, a w ubiegłym sezonie specjalnie z myślą o Pikes Peak poddał gruntownej modernizacji Forda RS200 Evo, legendarną rajdówkę owianej złą sławą grupy B. Pojazd w znacznie słabszej konfiguracji był już używany przez zespól w latach 2002 i 2004, kiedy to za jego kierownicą na Pikes Peak startował Stig Blomqvist, rajdowy mistrz świata z 1984 roku (Audi Quatrro).

Mach 2 Racing Ford RS200 Evo Pikes Peak

2,4-litrowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik Coswortha wyposażono w prototypowy, wysokociśnieniowy kompresor Garretta (ciśnienie doładowania do 2,4 bara!). Na 116-oktanowym, wyścigowym paliwie jednostka rozwija 950 KM mocy i 1015 Nm momentu obrotowego. Na tym nie koniec - samochód wyposażono w 70-litrowy zbiornik podtlenku azotu, który gwarantuje doładowanie odpowiadające 3-minutowemu podniesieniu mocy do 1150 KM i momentu obrotowego do 1150 Nm (dwa razy więcej, niż w konfiguracji z 1986 roku z grupy B)!

Mach 2 Racing Ford RS200 Evo Pikes Peak

Silnik połączono z 5-biegową, ręczną przekładnią, a napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła w stosunku 50/50 lub 63/37 (tył/przód). Pojazd waży zaledwie 1050 kilogramów.

Mach 2 Racing Ford RS200 Evo Pikes Peak

Aktualny rekord górskiej wspinaczki na szczyt Pikes Peak to 10 minut, 1 sekunda i 41 setnych sekundy (średnia prędkość prawie 120 km/h). Wynik ten w 2007 roku na Suzuki XL-7 ustanowił Nabuhiro Tajima.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje