Aktualności
10.01.2009

Switzer Sledgehammer Do granic wytrzymałości

Jeśli spodobały się wam przedsięwzięcia niemieckiego 9ff, w ramach których z Porsche 911 wyciskano po 1000 KM i więcej poniższy projekt również przypadnie wam do gustu. Oto 911 zmodyfikowane przez amerykańskie Switzer Performance Innovations z Ohio.

Firma prowadzona przez Tyma Switzera już od kilku lat zajmuje się autami z Niemiec, ale jeszcze nie miała okazji sprawdzenia ile tak naprawdę da się z nich wycisnąć. Do czasu, gdy do drzwi zakładu zapukał pewien posiadacz 911 Turbo generacji 997 z chęcią dotarcia tam, gdzie nie dotarło jeszcze żadne Porsche.

Switzer Sledgehammer

Wielomiesięczne prace zakończyły się na kompletnym przeprogramowaniu ECU, zainstalowaniu szeregu nowych podzespołów zaprojektowanych w SPI (wydech, głowice cylindrów, intercoolery) oraz nowch turbinach. Najnowsze pomiary wskazują, że moc 3,8-litrowego boxera wzrosła do przeszło 860 KM na kołach, co oznacza co najmniej 1000 KM na wale (moc "katalogowa")!

Switzer Sledgehammer

Wiadomo już również jak to wszystko jeździ (pojazd nazwano Sledgehammer - "młot"): przyspieszenie do setki w okolicach 2,5 sekund, ćwierć mili w niespełna 9,8 sekund i prędkość maksymalna na odcinku jednej mili aż 315 km/h. Na tym nie koniec - pomiary i drobne udoskonalenia ciągle trwają, a cały pakiet jest już dostępny za 50 tysięcy dolarów.

Skomentuj na forumUdostępnij