Aktualności
22.01.2022

Porsche Taycan Sport Turismo Pięć wariantów

Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Taycana o brakujące wersje nadwoziowe i napędowe, dzięki którym cała rodzina powiększa się aż do kilkunastu różnych wariantów. Najnowsze z nich to kolejne ewolucje kombi występującego pod nazwą Sport Turismo, które poznaliśmy w ubiegłym roku, ale tylko w specyfikacji GTS.

Dla przypomnienia: pierwsze, elektryczne, seryjnie produkowane Porsche zadebiutowało jesienią 2019 roku w dwóch najmocniejszych wersjach napędowych: jako 680-konne Turbo oraz 761-konne Turbo S (maksymalna moc w trybie overboost). Od tamtego czasu ofertę uzupełniono o bazowe Taycany z napędem tylnej osi, wersję 4S, od której zaczyna się napęd obu osi, wersję GTS oraz dodatkowe pakiety, jak baterie o większej pojemności. W sumie dostaliśmy trzy wersje nadwoziowe: limuzynę, kombi Cross Turismo ze zwiększonym prześwitem i dodatkowymi zabezpieczeniami podwozia oraz zwykłe kombi Sport Turismo, które pokazało się w listopadzie ubiegłego roku w 598-konnej wersji GTS.

Porsche Taycan Sport Turismo

W tym tygodniu Porsche ujawniło Taycan Sport Turismo w kolejnych wydaniach: jako 326-konny wariant bazowy z napędem na tył, 380-konną opcję Performance Plus, 435-konny wariant 4S z 490-konną opcją Performance Plus oraz 625-konne wersje Turbo i Turbo S (i jeszcze większej mocy w trybie overboost). Najszybszy i najmocniejszy Taycan Turbo S Sport Turismo rozpędza się do setki w 2,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 260 km/h. Na poszukiwaczy największego zasięgu czeka Taycan 4S Sport Turismo, który według norm WLTP legitymuje się zasięgiem 498 kilometrów. Oba dostępne akumulatory można naładować od 5 do 80% w czasie 22,5 minut. Oznacza to, że na zwiększenie zasięgu o 100 kilometrów w najlepszym przypadku potrzeba tylko pięć minut ładowania.

Porsche Taycan Sport Turismo

Taycan Sport Turismo to przede wszystkim większa przestrzeń dla pasażerów i bagażu: w porównaniu do limuzyny przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu powiększyła się na wysokość o około 45 milimetrów, a pojemność bagażnika urosła z 407 do 446 litrów (ale może być zmniejszona w wypadku opcjonalnego nagłośnienia Bose). Po złożeniu tylnych siedzeń bagażnik w kombi może powiększyć się do 1212 litrów, a do dyspozycji jest również bagażnik z przodu o pojemności 84 litrów. W ubiegłym roku sprzedaż Taycana wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu do roku 2020: na całym świecie rozeszło się blisko 41,3 tysiące egzemplarzy. Ceny nowego Sport Turismo zaczynają się od 403 tysięcy złotych za wersję podstawową i kończą na Turbo S na poziomie 808 tysięcy złotych. W lutym na rynek oficjalnie trafi wersja GTS, a do wiosny będą dostępne wszystkie pozostałe.

Skomentuj na forumUdostępnij