Aktualności
21.01.2022

Mitsubishi Vision Ralliart Artystyczne rzemiosło

Wszystko wskazuje na to, że Mitsubishi przygotowuje się do ożywienia uśpionego od kilkunastu lat oddziału Ralliart, który odpowiadał za rajdowe sukcesy marki i firmował szereg modeli o sportowym charakterze. Wznowienie działalności Ralliart pojawiło się w zeszłorocznych planach koncernu, a teraz ucieleśnia je koncept Vision Ralliart.

Oddział Ralliart, który z czasem rozrósł się do placówek na kilku kontynentach, utworzono w ramach Mitsubishi Motors w 1984 roku i wygaszono po roku 2010. Przez prawie dwie dekady Ralliart i Mitsubishi walczyło w rajdowych, samochodowych mistrzostwach świata. Swoje wszystkie cztery tytuły mistrzowskie z japońską marką zdobył Tommi Mäkinen, który prowadził kolejne generacje Lancera Evo, a w sezonie 1998 Mitsubishi zdobyło również swój pierwszy i jedyny tytuł mistrzowski wśród konstruktorów. W tym miesiącu pod szyldem Ralliart przedstawiono trzy modele wśród siedmiu aut, które Mitsubishi przywiozło na wystawę Tokyo Auto Salon. W tym zupełnie nowy koncept Vision Ralliart.

Mitsubishi Vision Ralliart

Dwie pierwsze propozycje to modele Outlander Ralliart Style i Eclipse Cross Ralliart Style z pakietami opcjonalnego wyposażenia, które obejmuje body kit, nowe felgi oraz malowania. Główny bohater, koncept Vision Ralliart, to samochód bazujący na produkowanym seryjnie Outlanderze w wersji hybrydowej. Znaki szczególne: rozbudowany body kit z nowymi zderzakami, progami, ospoilerowaniem, osłoną chłodnicy, poszerzonymi nadkolami oraz dyfuzorem z dodatkowym światłem wzorowanym na bolidach Formuły 1, zmodyfikowane zawieszenie ze zwiększonym rozstawem osi, większe tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami, nowe ogumienie na felgach o średnicy 22 cali oraz podrasowany układ napędowy. Jak bardzo? Tego Japończycy niestety nie zdradzają.

Mitsubishi Vision Ralliart

Mitsubishi wskazuje na zwiększoną moc i moment obrotowy silnika spalinowego, przeprogramowaną elektronikę sterującą układem przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła - Super-All Wheel Control (S-AWC) - oraz zwiększoną pojemnością baterii. Punktem wyjścia był Outlander PHEV w czwartej generacji Outlandera, która zadebiutowała na początku ubiegłego roku. Na jego pokładzie znajdziemy 2,4-litrowego boxera o czterech cylindrach i mocy około 130 koni mechanicznych, dwa silniki elektryczne o mocy 85 kW na przedniej osi i 100 kW na tylnej osi oraz baterie o pojemności 20 kWh. Czy z konceptu Vision Ralliart wyrośnie model produkowany seryjnie? Tego jeszcze nie wiadomo. Wiadomo za to, że Mitsubishi jest na prostej drodze do uruchomienia dużego oddziału Ralliart w roli fabrycznego tunera, o którym w przyszłości usłyszymy jeszcze nie raz.

Skomentuj na forumUdostępnij