Aktualności
08.01.2022

Chrysler Airflow Przyszłość marki

Chrysler przywraca do żywych nazwę Airflow. Oryginalny, wyprzedzający swoje czasy model o takim właśnie imieniu pojawił się w latach trzydziesitych minionego stulecia, a zupełnie nowy koncept Airflow jest zapowiedzią pierwszego modelu Chryslera o napędzie elektrycznym, który ma wkrótce trafić do masowej produkcji.

Amerykańska marka, należąca do koncernu Stellantis, przyprowadziła koncept Airflow na tegoroczne targi tegorocznymi targami Consumer Electronics Show w Las Vegas. Projekt zapowiada nie tylko przemiany, które czekają Chryslera, ale daje również sygnał odnośnie przyszłości całego Stellantis, w którego planach jest między innymi przebudzenie Lancii w roli producenta samochodów elektrycznych z kilkoma zupełnie nowymi modelami różnych segmentów (od 2019 roku Lancia produkuje tylko jeden model, malucha Ypsilon, który jest dostępny wyłącznie we Włoszech, a od 2011 do 2015 roku kilka jej modeli było klonami Chryslera, które spotkały się z mieszanym odbiorem). Chrysler ma odgrywać wiodącą rolę w transformacji marek Stellantis prowadzącej do elektrycznej przyszłości.

Chrysler Airflow

Koncept Airflow, który z zewnątrz wygląda właściwie na gotowy do produkcji seryjnej, przedstawia się jako crossover prezentujący technologiczny i stylistyczny kierunek Chryslerów najbliższej przyszłości. Auto oparto na platformie z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdej z osi, które wprawiają w ruch wszystkie cztery koła z 22-calowymi obręczami. Oba silniki generują do 150 kilowatów - 204 koni mechanicznych - i podłączone są pod baterie, które mają zapewnić zasięg od 560 do 640 kilometrów. Na pokład trafiła elektronika i programowanie w ramach systemów STLA Brain, STLA SmartCockpit oraz STLA AutoDrive, które sprowadzają się między innymi do cyfrowej deski rozdzielczej, wyświetlaczy dla pasażerów z tyłu, systemów jazdy zautomatyzowane trzeciego poziomu i możliwości zdalnej aktualizacji za pośrednictwem Internetu.

Chrysler Airflow

Chrysler, który działa nieprzerwanie od 1925 roku, jest obecnie częścią koncernu Stellantis, który powstał oficjalnie w ubiegłym roku z połączenia włosko-amerykańskiego Fiat Chrysler Automobiles oraz francuskiego PSA Group. W koncernie znajdują się marki Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram oraz Vauxhall. Elektryczna transformacja Chryslera, którą zapowiada koncept Airflow, ma nastąpić jeszcze w tej dekadzie. Pierwszy, elektryczny model marki ma trafić na amerykański rynek jako rocznik 2025, a od roku 2028 wszystkie modele oferowane przez Chryslera mają odznaczać się wyłącznie napędem elektrycznym. Marka zapowiada jednocześnie modernizację swoich fabryk pod kątem redukcji szkodliwych substancji i prace nad szerokim wykorzystaniem materiałów pochodzących z recyklingu oraz źródeł odnawialnych.

Skomentuj na forumUdostępnij