Aktualności
07.01.2022

Sony Vision-S 02 Zwiększona mobilizacja

Od dwóch lat nie milkną spekulacje na temat dołączenia Sony do producentów samochodów własnej marki. Japoński gigant elektroniki rozbudził tego typu rozważania konceptem limuzyny Vision-S, który kilka miesięcy po premierze niespodziewanie testowany był na drogach publicznych. Oto ciąg dalszy tej historii: koncept Vision-S 02.

Sony Group Corporation na miejsce demonstracji swoich ambicji wybrało targi Consumer Electronics Show w Las Vegas. Dwa lata temu zadebiutował tu koncept Vision-S, o którym obecnie mówi się jako Vision-S 01, a w tym roku zaprezentowano tu zupełnie nowy koncept Vision-S 02. Model 01 jeszcze w grudniu 2020 roku wyjechał na pierwsze testy na drogach publicznych, które miały na celu sprawdzenie nowych czujników i autorskich systemów HMI (human-machine interface). Wiosną ubiegłego roku rozpoczęto testy systemów łączności w technologii 5G. Vision-S 02, bazujący na tej samej platformie z elektrycznym układem napędowym, ma to wszystko kontynuować w nowym opakowaniu pełnowymiarowego SUV'a.

Sony Vision-S 02

Najnowszy koncept Sony rozrósł się do tego stopnia, że może zmieścić w środku siedem osób, którym trzeba będzie zapewnić bezpieczeństwo i rozrywkę. Na pokład auta trafiły między innymi systemy zapewniające jazdę zautomatyzowaną drugiego poziomu, a w przyszłości trzeciego (zależnie od zmian w przepisach ruchu drogowego), czujniki rozpoznające i monitorujące funkcje życiowe kierowcy i pasażerów, stałe połączenie z internetem w technologii 5G, systemy zdalnego sterowania za pomocą urządzeń przenośnych (smartfonów i tabletów), przestrzenne nagłośnienie z głośnikami ulokowanymi między innymi w fotelach, cyfrowa deska rozdzielcza i dodatkowe ekrany dla pasażerów z tyłu oraz opcja grania w gry prosto z konsoli PlayStation za pomocą usług streamingowych.

Sony Vision-S 02

Wzorem limuzyny model Vision-S 02 miałby korzystać z dwóch silników elektrycznych, po jednym z każdej osi. Każda z jednostek ma generować do 200 kilowatów - 272 konie mechaniczne. Osiągi: od zera do setki w jakieś pięć sekund, prędkość maksymalna ograniczona do 180 kilometrów na godzinę i... bliżej nieokreślony zasięg, którym japońska marka się nie chwali. Czy coś podobnego do serii Vision-S wejdzie do produkcji seryjnej? Jeszcze dwa lata temu Sony deklarowało, że niczego takiego nie ma w planach. Dziś przyszłość nieco zupełnie inaczej. Już na wiosnę uruchomiony zostanie oddział Sony Mobility, którego zadaniem będzie między innymi zbadanie opcji wejścia na rynek producentów samochodów elektrycznych.

Skomentuj na forumUdostępnij