Aktualności
07.01.2022

Sony Vision-S 02 Zwiększona mobilizacja

Od dwóch lat nie milkną spekulacje na temat dołączenia Sony do producentów samochodów własnej marki. Japoński gigant elektroniki rozbudził tego typu rozważania konceptem limuzyny Vision-S, który kilka miesięcy po premierze niespodziewanie testowany był na drogach publicznych. Oto ciąg dalszy tej historii: koncept Vision-S 02.

Sony Group Corporation na miejsce demonstracji swoich ambicji wybrało targi Consumer Electronics Show w Las Vegas. Dwa lata temu zadebiutował tu koncept Vision-S, o którym obecnie mówi się jako Vision-S 01, a w tym roku zaprezentowano tu zupełnie nowy koncept Vision-S 02. Model 01 jeszcze w grudniu 2020 roku wyjechał na pierwsze testy na drogach publicznych, które miały na celu sprawdzenie nowych czujników i autorskich systemów HMI (human-machine interface). Wiosną ubiegłego roku rozpoczęto testy systemów łączności w technologii 5G. Vision-S 02, bazujący na tej samej platformie z elektrycznym układem napędowym, ma to wszystko kontynuować w nowym opakowaniu pełnowymiarowego SUV'a.

Sony Vision-S 02

Najnowszy koncept Sony rozrósł się do tego stopnia, że może zmieścić w środku siedem osób, którym trzeba będzie zapewnić bezpieczeństwo i rozrywkę. Na pokład auta trafiły między innymi systemy zapewniające jazdę zautomatyzowaną drugiego poziomu, a w przyszłości trzeciego (zależnie od zmian w przepisach ruchu drogowego), czujniki rozpoznające i monitorujące funkcje życiowe kierowcy i pasażerów, stałe połączenie z internetem w technologii 5G, systemy zdalnego sterowania za pomocą urządzeń przenośnych (smartfonów i tabletów), przestrzenne nagłośnienie z głośnikami ulokowanymi między innymi w fotelach, cyfrowa deska rozdzielcza i dodatkowe ekrany dla pasażerów z tyłu oraz opcja grania w gry prosto z konsoli PlayStation za pomocą usług streamingowych.

Sony Vision-S 02

Wzorem limuzyny model Vision-S 02 miałby korzystać z dwóch silników elektrycznych, po jednym z każdej osi. Każda z jednostek ma generować do 200 kilowatów - 272 konie mechaniczne. Osiągi: od zera do setki w jakieś pięć sekund, prędkość maksymalna ograniczona do 180 kilometrów na godzinę i... bliżej nieokreślony zasięg, którym japońska marka się nie chwali. Czy coś podobnego do serii Vision-S wejdzie do produkcji seryjnej? Jeszcze dwa lata temu Sony deklarowało, że niczego takiego nie ma w planach. Dziś przyszłość nieco zupełnie inaczej. Już na wiosnę uruchomiony zostanie oddział Sony Mobility, którego zadaniem będzie między innymi zbadanie opcji wejścia na rynek producentów samochodów elektrycznych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje