Aktualności
05.01.2022

BMW iX M60 Trzy światy

BMW drąży tematy nowych modeli o napędzie elektrycznych oraz nowych kierunków stylistycznych i kontynuuje ofensywę na segment największych, najmocniejszych i najdroższych modeli drogowych na rynku. Najnowszą propozycją marki, w którą zaangażowany został oddział BMW M, jest mocarny SUV o oznaczeniu iX M60, który w porywach przekracza 600 koni mechanicznych.

Dla przypomnienia: BMW iX to ponad 4,95-metrowy SUV o napędzie elektrycznym z Monachium, który zadebiutował w czerwcu ubiegłego roku jako pierwszy model opracowany na zupełnie nowej, modułowej platformie z aluminium i włókien węglowych, dedykowanej samochodom elektrycznym. Ujawniono wtedy dwie wersje napędowe: xDrive40 o mocy 326 KM i zasięgu do 425 kilometrów oraz xDrive50 o mocy 535 KM i zasięgu do 630 kilometrów (zasięg według norm WLPT). W tym tygodniu na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas zadebiutowało usportowione iX, pod którym podpisuje się oddział BMW M. To nie pierwszy elektryk sponsorowany przez literę M: pół roku temu w takiej roli pojawiła się limuzyna i4 M50 o mocy 544 koni mechanicznych.

BMW iX M60

Model iX M60 klasyfikowany jest przed producenta jako Sports Activity Vehicle. Maszyna korzysta z dwóch silników elektrycznych, po jednym na każdej osi, oraz baterii upakowanych między osami w podłodze. BMW podkreśla przemyślane pochodzenie i wykorzystanie zasobów: kobalt i lit wymagany do produkcji akumulatorów pochodzi ze źródeł w Australii i Maroku, a przy produkcji wirników silników elektrycznych zrezygnowano z wykorzystania metali ziem rzadkich. Samochód w specyfikacji M60 wyróżniają m.in. przednie zderzaki z dużymi wlotami powietrza, progi, przeprojektowany tylny zderzak, felgi (na życzenie 22-calowe obręcze aerodynamiczne) oraz unikatowe kolory detali i logotypy. W standardzie dostajemy między innymi adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, cyfrową deskę rozdzielczą BMW Live Cockpit Professional, nagłośnienie marki Bowers & Wilkins, laserowe światła, pakiety poprawiające komfort kierowcy i pasażera oraz najbardziej zaawansowane systemy wspomagania kierowcy wśród wszystkich seryjnych BMW.

BMW iX M60

Maksymalna moc układu napędowego iX M60 ma dochodzić do 455 kilowatów (619 koni mechanicznych), a maksymalny moment obrotowy 1015 niutonometrów... z pewnymi zastrzeżeniami. Maksymalna moc w zwykłym użytkowaniu sięga 397 kilowatów - 540 koni mechanicznych. Pełne 455 kW dostaniemy w odpowiednim trybie jazdy na niecałe dziesięć sekund. W trybie Sport, który sprowadza się m.in. do obniżenia zawieszenia i zmniejszenia oporów powietrza, z włączoną funkcją szybkiego startu maksymalny moment obrotowy podskoczy na chwilę do 1100 niutonometrów. Prognozowane osiągi: sprint od zera do setki w 3,8 sekundy i zasięg według norm WLTP do 566 kilometrów. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. BMW iX M60 wejdzie do sprzedaży na rynkach całego świata w czerwcu tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij