Aktualności
15.12.2021

Porsche 911 GT3 MR Byle do wiosny

Najnowsze 911 GT3 generacji 992, które już dawno udowodniło swoją wartość na pętli Nordschleife, doczekało się pakietu modyfikacji, który wyśrubuje jego torowe osiągi jeszcze bardziej. Mowa o najnowszej propozycji zakładów Manthey-Racing, dzięki którym drogowe 911 serii GT3 oraz GT2 biły w ostatnich latach własne rekordy.

Manthey-Racing zaczynało działalność jako zespół wyścigowy specjalizujący się w maszynach Porsche, a od kilku lat należy do struktur niemieckiej marki. W ostatnich trzech latach z zakładów Manthey wyszły między innymi pakiety modyfikacji dla 911 GT2 RS oraz 911 GT3 RS (modyfikacje dla GT2 z czasem przekuto na oficjalny pakiet Manthey Performance Kit z katalogu Porsche Tequipment), razem z którymi przyszły nowe rekordy przejazdu słynnego toru Nürburgring Nordschleife. Można spodziewać się, że nie inaczej będzie i tym razem, ale na podbój Nordschleife będziemy musieli poczekać do przyszłorocznej wiosny.

Porsche 911 GT3 MR

Co wchodzi w skład pakietu od Manthey-Racing dla najnowszego 911 GT3 generacji 992? To nowe, regulowane elementy zawieszenia, nowe klocki i przewody hamulcowe, lekkie felgi OM-1 z aerodynamicznymi nakładkami z tyłu, nowy splitter i lotki z przodu oraz nowy dyfuzor i skrzydło z tyłu. Plus kilka dodatkowych detali na życzenie, jak oklejenie karoserii, firmowy pas na przedniej szybie czy wiszący zalotnie z przodu pas do holowania. Instalacja modyfikacji nie naruszy fabrycznej gwarancji Porsche, a kompletny pakiet ma być gotowy do zamówienia u Manthey-Racing w drugim kwartale przyszłego roku.

Porsche 911 GT3 MR

Porsche 911 GT3 generacji 992 zadebiutowało w lutym ubiegłego roku chwaląc się m.in. kompletnie nowym zawieszeniem z przodu, 21-calowymi kołami na tylnej osi, nową aerodynamiką i lekką kuracją odchudzającą. Za tylną osią upakowano wolnossącą, sześciocylindrową jednostkę typu boxer o pojemności czterech litrów, która kręci się do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę. Silnik generuje maksymalnie 510 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów, które transportowane są przez ręczną skrzynię o sześciu biegach lub 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat, zależnie od wyboru klienta. Osiągi: 100 km/h w 3,4 sekundy, 200 km/h w 10,8 sekundy, maksymalnie 318 km/h i okrążenie 20,8-kilometrowego Nordschleife w sześć minut i 59,927 sekund.

Skomentuj na forumUdostępnij