Aktualności
03.12.2021

Audi A8 L Horch Zwiększenie wpływów

Audi poddało kuracji odmładzającej swoją największą limuzynę, model A8, który w 2017 roku zadebiutował w swojej czwartej generacji. Maszyna przeszła liczne zmiany stylistyczne i technologiczne i doczekała się nowego, luksusowego wariantu z najwyższej półki, specjalnie dla którego przywrócono do użytku nazwę Horsch.

Kuracja odmładzająca prawie 5,2-metrowego A8 objęła wszystkie warianty: od podstawowych limuzyn z wyborem pięciu silników spalinowych w systemie mild hybrid (MHEV) o mocy od 286 koni mechanicznych, poprzez dwa warianty o napędzie hybrydowym typu plug-in (PHEV) po usportowione S8, w którym pracuje podwójnie turbodoładowane V8 o mocy 571 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 800 niutonometrów. Najszybsze S8 potrzebuje tylko 3,8 sekundy na rozwinięcie prędkości 100 km/h. Specjalnie na rynek chiński przygotowano wydłużone co 5,45 metra A8 L w luksusowym wydaniu Horch, odznaczającym się bogatym wyposażeniem i specjalnym wykończeniem.

Audi S8

Odświeżenie modelu A8 objęło m.in. przeprojektowanie zderzaków, atrapy chłodnicy, zupełnie nowe reflektory, dyfuzor z tyłu, tylne światła w technologii OLED, końcówki wydechu oraz nowe pakiety stylistyczne. Adaptacyjne reflektory z przodu to nowa konstrukcja, zaktualizowano i rozbudowano systemy wspierające kierowcę, powiększono ofertę wyposażenia pokładowego i zaktualizowano systemy multimedialne przygotowane dla kierowcy oraz wszystkich pasażerów. Tak samo, jak poprzednio dostępne jest m.in. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, system kół skrętnych na tylnej osi, sportowy mechanizm różnicowy, wyświetlacz przezierny oraz fotele relaksacyjne z tyłu w przypadku wydłużonego A8 L.

Audi A8 L Horch

Zupełnie nowe A8 L Horch, które na chwilę obecną zaplanowany ma tylko podbój Chin, jest o trzynaście centymetrów dłuższe od A8 L przeznaczonych na rynki europejskie i amerykańskie. Luksusowa limuzyna nosi nazwisko założyciela marki Audi, Augusta Horcha. Horsch w początkach swojej motoryzacyjnej kariery pracował dla Karla Benza, a od 1899 roku produkował automobile własnej konstrukcji. Po kilku latach pracy nad autami firmowanymi własnym nazwiskiem Horsch opuścił firmę aby założyć nowe zakłady, które w 1910 roku rozpoczęły budowę samochodów pod marką Audi. Frima Horch jako producent aut własnej marki przetrwała do końca lat pięćdziesiątych, a w latach dwudziestych i trzydziestych słynęła z niezwykle luksusowych modeli, które konkurowały m.in. z Mercedes-Benzem.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje