Aktualności
08.10.2021

Audi R8 V10 Performance RWD Wzbudzone zainteresowanie

Audi Sport poszerza swoją ofertę o kolejną ewolucję sportowego modelu R8, którego drugą generację odsłonięto w 2015 roku. Tym razem na warsztat wzięto ewolucję RWD, w której napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne, a nie na wszystkie cztery koła. Oto nowe R8 V10 Performance RWD, które będzie dostępne jako coupe oraz spyder.

Nowa ewolucja R8 to połączenie doskonale znanych składników: cieszącej się popularnością wersji RWD, która weszła do stałej oferty pod koniec roku 2019 oraz specyfikacji Performance, na którą od 2018 roku można było zdecydować się przy zakupie wersji Quattro z napędem obu osi. Sercem R8 pozostanie niezmiennie wolnossące V10 o pojemności 5,2 litra, które umieszczono centralnie, za plecami kierowcy i pasażera i przed tylną osią. Jednostka napędowa współpracuje z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S Tronic i wysyła całą moc tylko na tylną oś. Zwykłe RWD oferowało 540 koni mechanicznych oraz 540 niutonometrów. Na pokładzie Performance dostaniemy oczywiście więcej.

Audi R8 V10 Performance RWD

W wydaniu Performance RWD otrzymujemy wzmocnioną, widlastą dziesiątkę. Moc silnika podniesiono do 570 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy podskoczył do 550 niutonometrów (to w sumie o 30 koni i 10 niutonometrów więcej, niż w zwykłym RWD). Maszyna bazująca na aluminiowej platformie Audi Space Frame waży 1590 kilogramów w nadwoziu coupe i 1695 kilogramów jako otwarty spyder. Osiągi coupe: sprint od zera do setki w 3,7 sekundy i prędkość maksymalna 329 kilometrów na godzinę (spyder jest wolniejszy o 0,1 sekundy i z rozłożonym, miękkim dachem rozpędza się do 327 km/h). W standardzie: mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, stabilizacja toru jazdy pozwalająca na kontrolowane drifty w sportowym trybie jazdy oraz ogumienie Michelin na 19-calowych felgach z przodu i 20-calowych z tyłu.

Audi R8 V10 Performance RWD

Nowe R8 V10 Performance RWD dziedziczy zmiany stylistyczne po Quattro Performance (osłona chłodnicy, wloty powietrza, splitter, końcówki wydechu i inne detale). I na tym nie koniec: model może zostać uzbrojony w dynamiczne, zależne od prędkości poruszania się wspomaganie kierownicy, felgi i ogumienie Cup, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, sportowe fotele oraz kierownicę Performance z dodatkowymi przyciskami. Model będzie można zamawiać pod koniec tego miesiąca. Cena na terenie Niemiec: 148 tysięcy euro za bazowe coupe oraz 162 tysiące euro za bazowego spydera (aktualnie to równowartość około 685-745 tysięcy złotych). Samochód będzie budowany w durzej mierze ręcznie w zakładach Böllinger Höfe w Neckarsulm w Niemczech.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje