Aktualności
01.10.2021

Farnova Othello Sygnał elektryczny

Na motoryzacyjnej mapie świata nie przestaje przybywać zupełnie nowych marek, których korzenie sięgają głęboko Chin. A wśród nich nie przestaje przybywać firm, które celują w nisze zarezerwowane dla najbogatszych tego świata. Właśnie do takich przedsięwzięć należy Farnova Automotive, które pracuje nad elektrycznym supercoupe Othello.

Marka Farnova należy do chińskiej grupy inwestycyjnej i technologicznej, a oddział Farnova Automotive działa oficjalnie od 2019 roku. W ubiegłym roku pod nowym szyldem pokazano koncept elektrycznego sedana, który miałby być zasilany bateriami od szwedzkiego Northvolt, a w tym roku ujawniono koncept super sportowego coupe o nazwie Othello. Nowa maszyna przygotowywana jest we współpracy między innymi z chińskim Qiantu Motor, które ma na koncie sportowego elektryka K50 o mocy około 400 koni mechanicznych. Othello ma bazować na platformie z K50, ale na jego pokład ma trafić znacznie mocniejszy układ napędowy.

Farnova Othello

Farnova w przypadku Othello nie uznaje kompromisów. Na pokład mają trafić dwa silniki elektryczne, które wspólnymi siłami mają generować do około 1835 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy na kołach: jakieś 12 tysięcy niutonometrów. Samochód ma ważyć tylko około 1350 kilogramów. Prognozowane osiągi: spint od zera do serki w 1,8 sekundy, od zera do 300 km/h w 8,5 sekundy i prędkość maksymalna 420 kilometrów na godzinę. Energia elektryczna ma być przechowywana w bateriach o pojemności 75 kilowatogodzin, za których przygotowanie odpowiadać będzie Northvolt (z firmą od kilku ściśle współpracują i w nią inwestują Volkswagen oraz BMW). Szacowany zasięg: nawet 600 kilometrów.

Farnova Othello

Coupe Othello pokazano już jako model w pełnej skali z rysowaną liniami prostymi karserią, unoszonymi do góry drzwiami oraz wstępnym układem aranżacji dwuosobowego wnętrza. Plany produkcyjne marki Farnova zakładają wypuszczenie serii limitowanej do 200 egzemplarzy w cenie nieprzekraczającej 1,9 miliona juanów (aktualnie to jakieś 1,2 miliona złotych). Produkcja miałaby wystartować już w przyszłym roku. Plany na przyszłość: masowa produkcja samochodów, którymi zainteresują się zwykli użytkownicy dróg, od sedanów, poprzez małe crossovery i SUV'y dużego formatu po autobusy. Czy rzeczywiście coś z tego będzie - czas pokaże.

Skomentuj na forumUdostępnij