Aktualności
23.09.2021

Bugatti Chiron Super Sport 300+ Gotowy do odbioru

Dwa lata temu prototypowy Chiron przekroczył prędkość 490 kilometrów na godzinę. W czerwcu tego roku pokazano pierwszy, seryjny model wywodzący się z rekordowego prototypu: ograniczonego do 440 km/h Chirona Super Sport. Teraz gotowy jest kolejny: oto limitowany Chirona Super Sport 300+, którego pierwsze egzemplarze są już gotowe do odbioru.

Jesienią 20019 roku prototypowy Bugatti Chiron Super Sport 300+ pojawił się na torze testowym Ehra-Lessien i w rękach Andy'ego Wallace'a rozpędził się do rekordowej prędkości dokładnie 490,484 kilometrów na godzinę, ponad 300 mil na godzinę! Doprowadzenie modelu do produkcji trwało kolejne dwa lata: najpierw pojawił się regularny Super Sport, a teraz mamy do czynienia z limitowanym Super Sport 300+. Znaki szczególne: przeprojektowana i wydłużona karoseria - w tylnej części przybyło 25 centymetrów - z czarno-pomarańczowym malowaniem na wzór rekordowego prototypu z panelami z nagich włókien węglowych, wycieraczka z włókien węglowych, czarne logo Bugatii oraz czarne, magnezowe felgi w specjalnym odcieniu Nocturne z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2.

Bugatti Chiron Super Sport 300+

Poczwórnie turbodoładowane W16 o pojemności ośmiu litrów kręci się w Super Sporcie do 7,1 tysiąca zamiast 6,8 tysiąca obrotów na minutę. W silniku zmodyfikowano między innymi turbosprężarki, rozrząd oraz układ wydechowy, a w całym samochodzie zainstalowano nowe, wydajniejsze układy chłodzenia. Bugatti zmodyfikowało 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów (dłuższe ostatnie przełożenie), utwardziło zawieszenie, przeprojektowało układ kierowniczy i przeprogramowało elektronikę odpowiedzialną za pracę adaptacyjnych amortyzatorów oraz tryby jazdy (do wyboru EB, Handling, Autobahn oraz Top Speed). Do dyspozycji mamy maksymalnie 1600 koni mechanicznych oraz 1600 niutonometrów (o 100 KM więcej, niż w przypadku zwykłego Chirona), które lądują stale na wszystkich czterech kołach!

Bugatti Chiron Super Sport 300+

Osiągi? Osiągi: setka w 2,4 sekundy, 200 km/h w 5,8 sekundy, 300 km/h w 12,1 sekundy, 400 km/h w jakieś 30,3 sekundy, 60-100 km/h na szóstym biegu w 5,7 sekundy, 80-120 km/h na szóstym biegu na 4,3 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do skromnych 440 kilometrów na godzinę. Bugatti Chiron Super Sport 300+ będzie limitowany do 30 egzemplarzy, które wliczają się w całkowity limit 500 egzemplarzy wszystkich odmian Chirona (maszynę numer 300 ukończono w marcu tego roku). Wszystkie egzemplarze 300+ zarezerwowano oczywiście na długo przed wejściem modelu do produkcji. Pierwsze osiem sztuk jest już gotowych do odbioru. Cena każdego samochodu zaczyna się od 3,5 miliona euro plus podatki i lokalne opłaty. Aktualnie to równowartość co najmniej szesnastu milionów złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij