Aktualności
22.09.2021

Aura Zjawisko naturalne

Nowy dzień, nowa marka, nowy samochód elektryczny. Ale tym razem nieco inny, niż do tej pory: bez wielkich planów, bez wielkich obetnic i bez szans na produkcję, ale za to w pełni sprawny, jeżdżący i noszący rozwiązania, które mają zachęcić do skorzystania innych. Oto Aura, sportowy roadster połączonych sił przemysłu brytyjskiego.

O planach największych, brytyjskich marek, jak Lotus, Aston Martin, Bentley, Jaguar, Land Rover czy Rolls-Royce odnośnie samochodów elektrycznych jesteśmy informowani od lat. Aura to coś z zupełnie innej beczki. Małe, sportowe auto powstało jako demonstracja możliwości mniejszych zakładów, które na elektryczne, sportowe samochody najbliższej przyszłości mają własne spojrzenie. Pod prototypem podpisują się firmy Astheimer Design (projekt karoserii i wnętrza), Potenza Technology (układ napędowy i baterie), Conjure (systemy informacji i multimediów), BAMD Composites (materiały do budowy karoserii i kabiny) oraz Spark EV Technology (oprogramowanie i optymalizacja wykorzystania energii). Projekt został częściowo sfinansowany z rządowych środków w ramach programu Niche Vehicle Network, a prace nad nim ruszyły z początkiem października ubiegłego roku.

Aura

Dwuosobowy roadster został oparty na lekkiej ramie przestrzennej z silnikiem za plecami kierowcy i pasażera. Platforma pozwoliła nie tylko na przygotowanie jeżdżącego samochodu w ciągu zaledwie jednego roku, ale również na dopuszczenie go do poruszania się po drogach publicznych. Pojazd wykorzystuje elektryczny układ napędowy, który wprawia w ruch tylne koła. Energia elektryczna przechowywana jest w dwóch paczkach baterii o pojemności 44 kilowatogodzin każda. Jedną paczkę umieszczono z przodu auta, drugą pod podłogą. Zasięg: co najmniej 640 kilometrów. Aura ma odznaczać się niewielką masą własną, zmniejszonymi oporami powietrza i świetnymi osiągami, ale pozostałych parametrów samochodów jego twórcy jeszcze nie zdradzają.

Aura

Elementy karoserii oraz kabiny zostały wykonane z materiałów naturalnego pochodzenia, a w środku umieszczono dwa ekrany w ramach nowego systemu multimedialnego. Pierwszy z nich to dotykowy ekran na środku deski rozdzielczej, drugi to samopoziomujący się, 5-calowy wyświetlacz na środku kierownicy. W pakiecie między innymi: oprogramowanie wyliczające zasięg z dokładnością do 0,5 procent, usługa chmurowa pozwalająca na przechowywanie i analizę naszych wszystkich podróży i wizyt na torach wyścigowych, nawigacja z opcją wyborów najbardziej odpowiedniej trasy pod względem zużycia energii i oddziaływania na środowisko naturalne czy monitorowanie sytuacji drogowej i pogody w czasie rzeczywistym. Do oprogramowania wykorzystano system operacyjny Android Automotive.

Skomentuj na forumUdostępnij