Aktualności
08.09.2021

Mercedes-AMG EQS 53 Znak czasów

Ewolucje elektrycznych samochodów z koncernu Daimlera i sportowych maszyn spod szyldu AMG dotarły do momentu, w którym na drzewie rodzinnym Mercedesa pojawia się pierwszy przedstawiciel nowego gatunku. Mowa o pierwszym, elektrycznym modelu firmowanym przez markę Mercedes-AMG. To limuzyna dużego formatu o oznaczeniu EQS 53.

Z modelem EQS znamy się od kwietnia tego roku. Elektryczna limuzyna Mercedes-Benza pozycjonowana jest na poziomie klasycznej klasy S, ponad którą stoją już tylko najbardziej luksusowe wydania pod marką Mercedes-Maybach. W najmocniejszej wersji dostaliśmy 524 koni mechanicznych oraz 855 niutonometrów. Teraz przyszła pora na jeszcze więcej: premierowa limuzyna EQS 53 4Matic+ to pierwszy model sportowej marki Mercedes-AMG o napędzie wyłącznie elektrycznym. Liczba 53 sugeruje, że to nie ostatnie słowo oddziału z Affalterbach i w przyszłości można spodziewać się jeszcze mocniejszej wersji o oznaczeniu 63 (jeśli nie w przypadku EQS to pod postacią innych elektryków, a szczególnie mniejszej limuzyny EQE, która również zadebiutowała w tym tygodniu).

Mercedes-AMG EQS 53

EQS napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi, które wprawiają w ruch wszystkie cztery koła. W przypadku EQS 53 od AMG postawiono na silniki, które w pakiecie AMG Dynamic Plus generują do 761 koni mechanicznych oraz 1020 niutonometrów (bez niego: 658 KM oraz 950 Nm)! Energia elektryczna przechowywana jest w bateriach o użytecznej pojemności 107,8 kilowatogodzin, które mają pozwalać na przejechanie do 580 kilometrów (według norm WLTP). Samochód będzie można ładować m.in. z pomocą publicznych stacji szybkiego ładowania o mocy do 200 kW, pokładowej ładowarki o mocy od 11 kW oraz w trakcie jazdy z wykorzystaniem systemu odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania (na liście opcji znajdziemy węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które na przedniej osi mają aż 440 milimetrów średnicy). Maszyna waży... 2655 kilogramów.

Mercedes-AMG EQS 53

Elektryczne AMG dziedziczy wszystkie wynalazki po standardowym EQS. To między innymi rozległa, cyfrowa deska rozdzielcza, na którą składa się kilka wyświetlaczy, tylne koła skrętne (do 9 stopni), adaptacyjne zawieszenie oraz systemy wspomagania kierowcy i monitorowania jego samopoczucia. Dla właścicieli modelu AMG przygotowano między innymi nowe tryby jazdy Sport i Sport+, które mają zachęcać do wizyt na torach wyścigowych oraz pakiet dźwiękowy AMG Sound Experience, czyli coś dla tych, którzy będą tęsknić za dźwiękiem silnika spalinowego. W opcji zakupimy m.in. oprogramowanie AMG Track Pace służące do śledzenia i poprawy naszych osiągów na torze. W najmocniejszym wariancie EQS 53 będzie rozpędzać się do setki w 3,4 sekundy i rozwijać prędkość 250 km/h. Bez pakietu AMG Dynamic Plus: setka w 3,8 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 220 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij