Aktualności
27.08.2021

Ford Focus ST Edition Zwinniejszym być

Specjaliści oddziału Ford Performance w ramach letnich rozrywek zajęli się najdynamiczniejszym z Focusów obecnej generacji, odmianą ST. Efektem ich pracy jest nowe wydanie pod tytułem ST Edition, które będzie wyróżniać się między innymi większą zwinnością, którą ma zawdzięczać obecności adaptacyjnego zawieszenia.

Odmiana ST w czwartej generacji Focusa jest z nami od pierwszych miesięcy 2019 roku, kiedy to zadebiutowała jako 5-drzwiowy hatchback z wyborem silnika spalinowego lub wysokoprężnego. Później pojawiło się również kombi. Najnowszy Focus ST Edition dostępny będzie tylko w jednej postaci: jako hatchback z benzynowym sercem. Aluminiowa jednostka EcoBoost o pojemności 2,3 litra z dwuzwojową turbosprężarką dostarcza niezmiennie 280 koni mechanicznych oraz 420 niutonometrów. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od trzech do czterech tysięcy obrotów na minutę, a maksymalna moc przy 5,5 tysiącach obrotów na minutę.

Ford Focus ST Edition

W wydaniu Edition usportowiony kompakt został wyposażony w przeprojektowane zawieszenie, które obniżono o 10 milimetrów. Regulowane elementy pozwolą na zmianę prześwitu o kolejne 20 milimetrów, a w standardzie w każdym rogu znalazły się o ponad połowę twardsze sprężyny, adaptacyjne amortyzatory od KW Automotive oraz lekkie, aluminiowe felgi o średnicy 19 cali, dzięki którym masa nieresorowana została zredukowana o około jedną dziesiątą. Nowe zawieszenie wiąże się z dodatkową lekturą: do auta dostarczana jest dokumentacja techniczna z rekomendowanymi ustawieniami na różne warunki i nawierzchnie... oraz na wizytę na słynnym Nordschleife. Standardem jest ogumienie Michelin Pilot Sport 4S, a na poszukujących mocniejszych wrażeń czekają opcjonalne opony Pirelli P Zero Corsa.

Ford Focus ST Edition

Wersja Edition przeszła również inne transformacje: specjalne malowanie nadwozia w kolorze Azura Blue, czarny dach i różne detale karoserii, częściowo skórzane fotele Recaro oraz przeprogramowane tryby jazdy, w tym torowy Track. Napęd na przednie koła przenosi ręczna skrzynia o sześciu biegach oraz hydraulicznie aktywowany, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Osiągi: od zera do setki w czasie 5,7 sekundy i prędkość maksymalna 250 kilometrów na godzinę. Focus ST Edition będzie dostępny na wybranych rynkach europejskich, w tym na rynku polskim. Pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli już we wrześniu.

Skomentuj na forumUdostępnij