Aktualności
13.08.2021

Lamborghini Countach LPI800-4 Wymyślony na nowo

Wiosną tego roku minęło dokładnie pięćdziesiąt lat od premiery pierwszego Countacha, prototypu LP500, niezwykłego Lamborghini, które stało się definicją super samochodów i symbolem lat siedemdziesiątych oraz osiemdziesiątych. Specjalnie z tej okazji przygotowano... zupełnie nowego Countacha! Oto hybrydowe supercoupe LPI800-4.

Pierwszy Countach dwudziestego pierwszego wieku pozostawał ściśle strzeżoną tajemnicą: o jego zbliżającej premierze Lamborghini dało znać dopiero kilka dni temu, a samochód odsłonięto w tym tygodniu na Monterey Car Week w Kalifornii. Oryginalny Countach był najdłużej produkowanym, flagowym modelem Lamborghini: pierwsza wersja seryjna pojawiła się w 1974 roku, a ostatnie sztuki pożegnalnego Countach Anniversario z 455-konnym V12 o pojemności prawie 5,2 litra opuściły fabrykę dopiero latem 1990 roku. Dzisiejszy LPI800-4 to próba przeniesienia oryginalnego prototypu Countacha do współczesności: kanciaste światła z przodu, kanciaste wloty powietrza z przodu, wcięcie w dachu przechodzące na pokrywę komory silnika, nieregularne kształty nadkoli, boczne wloty powietrza, cztery końcówki wydechu oraz nożycowe drzwi, oczywiście.

Lamborghini Countach LPI800-4

Countach LPI800-4 został oparty na platformie prosto z limitowanego modelu Sian. Oznacza to, że mamy do czynienia z węglowym kadłubem oraz hybrydowym układem napędowym, którego sercem pozostaje wolnossące V12. Spalinowa jednostka o pojemności 6,5 litra dostarcza aż 780 koni mechanicznych oraz 720 niutonometrów i współpracuje z 7-stopniową skrzynią biegów ISR oraz układem przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła. Widlastą dwunastkę wspomaga pracujący pod napięciem 48V silnik elektryczny, który dostarcza dodatkowe 34 konie mechaniczne i 35 niutonometrów. Energia elektryczna przechowywana jest w superkondensatorach, a cały układ hybrydowy waży tylko 34 kilogramy. Na sucho samochód waży 1595 kilogramów, na każdy koń mechaniczny przypada około 1,95 kilograma. Osiągi: setka w 2,8 sekundy, sprint od zera do 200 km/h w 8,6 sekundy i prędkość maksymalna 355 kilometrów na godzinę.

Lamborghini Countach LPI800-4

Premierową sztukę LPI800-4 oblano białym lakierem Bianco Siderale, nawiązującym do koloru Countacha LP400 S, którym jeździł sam Ferruccio Lamborghini. Na wyposażeniu nowej maszyny znalazło się między innymi adaptacyjne zawieszenie, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, ogumienie Pirelli P Zero Corsa, tylne koła skrętne, ruchome skrzydło z tyłu z trzema pozycjami pracy, centrum multimedialne z 8,4-calowym ekranem dotykowym oraz kilka trybów jazdy do wyboru. Lamborghini wyprodukuje tylko 112 egzemplarzy. Liczba ta nawiązuje do wewnętrznego oznaczenia, pod którym skrywał się oryginalny Countach - Projekt 112. Pierwsze sztuki zostaną oddane w ręce właścicieli w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wszystkie egzemplarze zostały zarezerwowane na długo przed publiczną premierą modelu.

Skomentuj na forumUdostępnij