Aktualności
06.08.2021

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 Umieszczony celowo

Porsche nie pozwala nam zapomnieć o oddziale Manthey ani na chwilę. A wszystko z okazji 25-lecia jego działalności: od prywatnego zespołu wyścigowego, poprzez oficjalnego partnera Porsche oraz modyfikacje aut torowych i wyścigowych po wciągnięcie zakładu pod własne skrzydła. Oto najnowsza produkcja z tej okazji: 911 GT2 RS Clubsport 25.

Ostatni raz słyszeliśmy o Manthey, którego oficjalne więzi z Porsche zacieśniały się nieprzerwanie od 2013 roku (Porsche przejęło wtedy większość udziałów w firmie), całkiem niedawno: w czerwcu w ofercie Porsche pojawił się pakiet modyfikacji Manthey Performance Kit dla drogowego 911 GT2 RS generacji 991 II, a jedna z tak przygotowanych maszyn "połknęła" Nordschleife w rekordowym czasie 6 minut i 43,3 sekundy. Teraz wzięto się za torowe 911 GT2 RS: oddział Porsche Motorsport we współpracy z Manthey przygotował model w specjalnym wydaniu Clubsport 25. Spadkobierca 911 GT2 RS Clubsport oraz 935 z 2018 roku zostanie wypuszczony w liczbie organiczonej do trzydziestu egzemplarzy.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25

Clubsport 25 ma nawiązywać do zielono-żółtego malowania kolejnych egzemplarzy 911 GT3 R, z którymi Manthey startuje m.in. w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring Nordschleife. Detale w takich właśnie kolorach będą zdobić limitowane 911 GT2 RS, a przy okazji maszyna przejdzie różnego rodzaju modernizacje. Znajdziemy tu między innymi nowy pakiet aerodynamiczny (przedni zderzak, splitter, maska, tylne skrzydło, tylny zderzak, dyfuzor), poprawione układy chłodzenia, zmodyfikowane zawieszenie, zwiększony rozstaw kół, 18-calowe felgi, lusterka i elektronikę rodem z 935, elementy oświetlenia rodem z 911 GT3 Cup generacji 992 oraz przednie światła inspirowane 911 RSR klasy GTE. To maszyna pod wieloma względami zupełnie nowa.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25

Sercem 911 GT2 RS Clubsport 25 pozostaje upakowany za tylną osią boxer o pojemności 3,8 litra. Dzięki duetowi turbosprężarek silnik rozwija aż 700 koni mechanicznych, które na tylne koła przenosi dwusprzęgłowa skrzynia o siedmiu przełożeniach. Porsche zbiera zamówienia na samochód wyłącznie za pośrednictwem e-mailowym i planuje, że pierwsze sztuki odda w ręce właścicieli już w styczniu przyszłego roku. Każdy egzemplarz będzie wiązał się z wyłożeniem co najmniej 525 tysięcy euro plus lokalne podatki i opłaty (aktualnie to równowartość prawie 2,4 miliona złotych). Pole do użytkowania 911 GT2 RS Clubsport 25 będzie stosunkowo ograniczone: od zabawy milionerów na prywatnych dniach torowych po udział w mistrzostwach GT2 European Series, których pierwszy sezon ruszył w kwietniu tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij