Aktualności
03.07.2021

Abarth F595 Duch Formuły 4

Na ujawnionym niedawno 695 Esseesse letnie nowości od Abartha się nie kończą. Włoska marka, która aktualnie utożsamiana jest ze sportowymi odmianami najmniejszych Fiatów, przygotowała dla swoich miłośników ofertę związaną bezpośrednio ze sportami samochodowymi. Mowa o nowej specyfikacji popularnej "Pięćsetki", która nosi oznaczenie F595.

Abarth F595 powstał specjalnie z okazji pięćdziesięciu lat, które minęły od premiery jednoosobowego bolidu dla serii Formula Italia, który zaprojektował Carlo Abarth. Maszynę nazwano SE025 i wyposażono w umieszczony centralnie silnik o pojemności 1,6 litra rodem z Fiata 124 Sport. Dla kilku kierowców Formula Italia była jednym ze stopni kariery prowadzących do Formuły 1. F595 to jednocześnie ukłon w stronę współczesnych, regionalnych pucharów Formuły 4, w której od sezonu 2014 wykorzystywane są między innymi bolidy na podwoziach Tatuus zasilane 1,4-litrowymi silnikami Abartha. Jednostki te wywodzą się z konstrukcji, którą znajdziemy pod maską nowego F595.

Abarth F595

Nowy Abarth, bazujący oczywiście na Fiacie 500, będzie do zidentyfikowania między innymi po niebieskich detalach karoserii, 17-calowych felgach, zmniejszonym prześwicie, skórzanej kierownicy i skórzanych fotelach oraz czterech końcówkach aktywnego układu wydechowego Record Monza Sovrapposto. Do auta trafił również zmodyfikowany układ hamulcowy z powiększonymi tarczami, adaptacyjne amortyzatory Koni na tylnej osi oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem. Pojazd będzie oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych: jako zamknięty hatchback oraz otwarty kabriolet. Wśród opcji znajdą się między innymi reflektory bi-ksenonowe, czujniki parkowania, klimatyzacja automatyczna oraz różne pakiety stylistyczne i kolorystyczne.

Abarth F595

Sercem F595 jest rzędowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności prawie 1,4 litra z turbosprężarką Garretta, który napędza koła przedniej osi. Motor rozwija 165 koni mechanicznych przy 5,5 tysiącach obrotów na minutę oraz 230 niutonometrów przy trzech tysiącach obrotów na minutę. Standardem będzie ręczna skrzynia o pięciu biegach, opcją pięciostopniowa przekładnia automatyczna-sekwencyjna. Z ręczną skrzynią biegów auto będzie mogło rozpędzić się do setki w czasie 7,3 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną 218 kilometrów na godzinę. Cena na rynku polskim: od 97,9 tysięcy złotych za bazowego hatchbacka (wybór automatycznej skrzyni to dopłata 5,5 tysięcy złotych, a wśród opcji nie brakuje możliwości podniesienia ceny o kolejnych kilka tysięcy).

Skomentuj na forumUdostępnij