Aktualności
28.07.2021

McLaren 765LT Spider Same komplementy

McLaren uzupełnił kolejną lukę w swojej coraz bardziej, ale widocznie ciągle niedostatecznie nasyconej ofercie. Wypełnił lukę na szczeblu super samochodów, która powstała po zeszłorocznej premierze limitowanego coupe 765LT. Na tych, którym nie udało się zdobyć modelu z zamkniętą karoserią czekać będzie teraz otwarty 765LT Spider.

We współczesnej historii zakładów McLaren Automotive, które w ubiegłym roku świętowały 10-lecie swojej działalności, było już kilka modeli z serii Long Tail, nawiązującej do wydłużonego McLarena F1 z lat dziewięćdziesiątych: coupe oraz spider serii 600, coupe oraz spider serii 675 oraz pokazane w ubiegłym roku coupe serii 765 (liczba w każdym przypadku oddaje moc silnika). Pojawienie się 765LT Spidera było tylko kwestią czasu. I oto jest: super sportowa maszyna z twardym, składanym dachem z włókien węglowych, którego automatycznie rozłożenie lub złożenie zajmuje tylko jedenaście sekund i może być przeprowadzone w ruchu przy prędkości do pięćdziesięciu kilometrów na godzinę. Elektrycznie podnoszona i chowana jest również ustawiona pionowo szyba z tyłu, którą można schować w dowolnym momencie.

McLaren 765LT Spider

Spider dziedziczy po coupe w większości pakiet aerodynamiczny, który przekłada się na docisk zwiększony o 25% w porównaniu do otwartego 720S, od którego jest o 48 milimetrów dłuższy. Zwiększone wykorzystanie elementów z włókien węglowych, tytanowy wydech, skrzynia biegów z materiałami rodem z Formuły 1, cieńsze szyby, tapicerka z Alcantary i inne zabiegi sprawiły, że w porównaniu do 720S zrzucono 80 kilogramów. W porównaniu do coupe 765LT przybyło 49 kilogramów. Masa własna na sucho w najlżejszej konfiguracji: 1388 kilogramów (według norm DIN). W standardzie mamy do dyspozycji m.in. adaptacyjne zawieszenie, hamulce z węglowo-ceramicznymi tarczami oraz przygotowane na miarę ogumienie P Zero Trofeo R od Pirelli. Klimatyzacji i systemu audio w standardzie nie ma, ale ich dodanie przez producenta nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

McLaren 765LT Spider

McLaren 765LT Spider napędzany jest umieszczonym centralnie, benzynowym silnikiem V8 o pojemności czterech litrów z dwiema turbosprężarkami. Wyciśnięto z niego 765 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów, które wyłącznie na tylne koła kieruje 7-stopniowa przekładnia Sequential Shift Gearbox z trzema trybami pracy: Comfort, Sport oraz Track. Osiągi: od zera do setki w 2,8 sekundy, od zera do dwustu kilometrów na godzinę w zatrważające 7,2 sekundy, sprint na 400 metrów w równe 10 sekund, od zera do trzystu kilometrów na godzinę w 19,3 sekundy, wyhamowanie od setki do zera na 29,5 metrach i prędkość maksymalna 330 kilometrów na godzinę. McLaren będzie produkował 765LT Spider tylko na zamówienie, a jego liczebność będzie ograniczona do maksymalnie 765 egzemplarzy (taka sama liczba coupe została już dawno wyprzedana). Cena na terenie Wielkiej Brytanii: 310,5 tysięcy funtów (aktualnie to równowartość prawie 1,7 miliona złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij