Aktualności
27.07.2021

Pininfarina Teorema Drogi interakcji

Włoskie studio stylistyczne Pininfarina, które zostało przejęte sześć lat temu przez indyjską grupę Mahindra, przypomniało o sobie nowym konceptem prezentującym spojrzenie firmy na niedaleką przyszłość motoryzacji. Nowy projekt nazwano Teorema i... zatrzymano go w przestrzeni wirtualnej bez poświęcenia się na budowę samochodu w rzeczywistości.

Pininfarina przez blisko siedemdziesiąt lat była kojarzona przede wszystkim z karoseriami projektowanymi dla Ferrari, ale współpraca ta zakończyła się kilka lat temu. Dziś studio pracuje między innymi dla marek z chińskim kapitałem (Karma, Hybrid Kinetic i inne), a w obrębie grupy od niedawna działa dedykowany produkcji samochodów pod własnym szyldem oddział Automobili Pininfarina, którego pierwszy model to elektryczne super coupe na podwoziu chorwackiego Rimaca. Ujawniony w tym miesiącu koncept Teorema to pierwsze dzieło Pininfariny od dłuższego czasu, które powstało z własnej inicjatywy i nie jest związane z żadną inną marką. To również pierwsze dzieło studia z Cambiano, które pozostaje jedynie konceptem wirtualnym.

Pininfarina Teorema

Koncept Teorema powstał z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości, a jego twórcom przyświecały takie hasła, jak elektryczny układ napędowy, sztuczna inteligencja, łączność 5G oraz jazda autonomiczna. Samochód, do którego będziemy wsiadać od tyłu, ma być środkiem transportu dla maksymalnie pięciu osób, które w zależności od zajmowanego miejsca mogą zajmować się wszystkim od sterowania pojazdem po odpoczynek i sen, szczególnie w trybie jazdy autonomicznej. Fotele, które mogą zmieniać swoje położenie i kształty (od pięciu osobnych foteli zwróconych w kierunku jazdy po ławki, na których wszyscy pasażerowie będą siedzieć zwróceni do siebie), zaprojektowano we współpracy z firmą Poltrona Frau. W tylnej części wygospodarowano miejsce na uszyte na miarę walizki, które będziemy mijać podczas wchodzenia do pojazdu.

Pininfarina Teorema

Przeszklona kabina ma służyć jednocześnie jako wyświetlacz: na szkle będzie można pokazać różnego rodzaju informacje w ramach systemu rozszerzonej rzeczywistości, na przykład zaznaczyć atrakcje turystyczne. W środku zamaskowane będą elementy sterowania, na przykład przyciski ukryte w tapicerce, które mają wysuwać i podświetlać się dopiero po zbliżeniu dłoni. Samochód został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu platformy Electric Drive System od austriackiego Benteler. Sprowadza się ona do kompletnego podwozia z paczką baterii zintegrowaną w podłodze i konfiguracją na jeden lub kilka silników elektrycznych oraz napęd na jedną oś lub wszystkie cztery koła. Szczegóły techniczne pozostają nieznane - wirtualna natura konceptu sprawia, że wszystko jest możliwe.

Skomentuj na forumUdostępnij