Aktualności
21.07.2021

Audi RS3 Punkt wejścia

W marcu ubiegłego roku poznaliśmy czwartą generację A3, kompaktowego modelu ze stajni Audi, a w sierpniu ofertę uzupełniono o sportowe odmiany S3 o mocy 310 koni mechanicznych. Dla większości klientów na tym prawdopodobnie mogłoby się skończyć, ale najbardziej wymagający czekali jeszcze na RS3. Oczekiwanie właśnie dobiegło końca.

Najnowsze RS3, pod którym podpisuje się oddział Audi Sport, debiutuje od razu w dwóch wersjach nadwoziowych: jako trzecia generacja RS3 Sportback oraz druga generacja RS3 Limousine. Model jak zwykle napędza rzędowy, 5-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, którego poprzednie generacje mają na koncie kilka nagród w międzynarodowym plebiscycie na silnik roku. W najnowszym wydaniu turbodoładowana jednostka rozwija okrągłe 400 koni mechanicznych, które dostępne są od 5,6 tysiąca obrotów na minutę oraz 500 niutonometrów dostępne w zakresie 2,25-5,6 tysięcy obrotów na minutę. To o 20 niutonometrów więcej, niż poprzednio.

Audi RS3

Największą nowością w RS3 jest RS Torque Splitter, aktywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi, które wkracza do akcji w miejscu stosowanego do tej pory sprzęgła wielopłytkowego. Efekty: większa zwinność, mniejsza tendencja do podsterowności oraz większa stabilność podczas szybko pokonywanych zakrętów. Audi wrzuciło na pokład również adaptacyjne zawieszenie z nowymi amortyzatorami, układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami, 19-calowe felgi, regulowany wydech z dodatkowymi przepustnicami, a wśród opcji adaptacyjne reflektory Matrix LED, tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych oraz semi-slicki Pirelli P Zero Trofeo R, które przeznaczone są przede wszystkim na tory wyścigowe.

Audi RS3

Napęd jest przenoszony na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dwusprzęgłowego automatu S Tronic o siedmiu przełożeniach. Do wyboru mamy kilka trybów jazdy za pomocą przełącznika RS, a także możliwość ustawienia pracy zawieszenia, silnika czy skrzyni biegów indywidualnie. Masa własna: 1645 kilogramów. Osiągi: od zera do setki w zaledwie 3,8 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. Za dopłatą ograniczenie może zostać podniesione do 290 km/h. Europejskie ceny RS3 zaczynają się od 60 tysięcy euro za wersję Sportback oraz 62 tysięcy euro za sedana. Aktualnie to okolice 275-285 tysięcy złotych. Samochody można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów jesienią.

Skomentuj na forumUdostępnij