Aktualności
16.07.2021

Bentley Flying Spur Hybrid Subtelna różnica

Bentley powiększa swój katalog o kolejny model z hybrydowym układem napędowym. Pierwszym tego typu samochodem brytyjskiej marki, która od ponad dwudziestu lat należy do grupy Volkswagena, był wielki SUV Bentayga, który doczekał się hybrydyzacji ponad trzy lata temu. Drugim jest czterodrzwiowa limuzyna Flying Spur.

Flying Spur w obecnej, trzeciej generacji produkowany jest od 2019 roku, w którym debiutował z 6-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem W12 o mocy 635 koni mechanicznych. W ubiegłym roku pod maskę ponad 5,3-metrowej limuzyny trafiło również podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, które dostarcza 550 koni mechanicznych. Teraz do akcji wkracza pierwszy, hybrydowy Flying Spur, w którym znajdziemy podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności 2,9 litra, znane między innymi z hybrydowego wydania modelu Bentayga. W przypadku SUV'a dostajemy 449 koni mechanicznych, 693 kilometry łączonego zasięgu oraz do 40 kilometrów elektrycznego zasięgu (według norm WLTP). Limuzynę charakteryzują jeszcze większe liczby.

Bentley Flying Spur Hybrid

Hybrydowy Flying Spur ma dysponować maksymalną mocą 544 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 750 niutonometrów. Spalinowe V6 generuje 416 KM oraz 550 Nm, a między skrzynią biegów i V6 znajduje się silnik elektryczny, który generuje do 136 KM oraz 400 Nm. Napęd przenoszony jest stale na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. Energia elektryczna magazynowana jest w litowo-jonowych bateriach o pojemności 14,1 kilowatogodziny, które zależnie od dostępnej ładowarki, będzie można uzupełnić od zera do pełna w dwie i pół godziny. Prognozowany zasięg: w sumie ponad 700 kilometrów i ponad 40 kilometrów wyłącznie na silniku elektrycznym. Flying Spur Hybrid ma rozpędzać się do setki w czasie 4,3 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 285 kilometrów na godzinę.

Bentley Flying Spur Hybrid

Bentley przewidział dla silnika elektrycznego trzy tryby pracy: wyłącznie elektryczny EV Drive w momencie uruchomienia samochodu, Hybrid dla typowej jazdy na długim dystansie z wykorzystaniem obu silników i planowaniem ich wykorzystania z pomocą systemu nawigacji satelitarnej oraz Hold, w którym podtrzymywane jest wysokie napięcie baterii w celu wykorzystania maksymalnej mocy układu napędowego, standardowo w przypadku wyboru trybu jazdy Sport. Hybrydowy Flying Spur będzie do rozpoznania przede wszystkim do dyskretnym oznaczeniu, gnieździe ładowania baterii nad tylnym nadkolem po lewej stronie oraz nowych końcówkach wydechu. W środku zmieniło się kilka przycisków oraz oprogramowanie cyfrowej deski rozdzielczej i wyświetlacza przeziernego, które wzbogacono o informacje właściwe tylko hybrydom.

Skomentuj na forumUdostępnij