Aktualności
09.07.2021

BMW 2-Series Coupe Kontynuacja tradycji

BMW otworzyło kolejny rozdział w historii swoich sportowych kompaktów: na Festiwalu Prędkości w Goodwood zadebiutowało w tym tygodniu nowe coupe serii 2 drugiej generacji. Jej poprzednik produkowany jest nieprzerwanie od końca 2013 roku, a wcześniej w tym samym segmencie niemal przez dziesięć lat oferowano coupe serii 1.

Styliści BMW postawili na wyraźne, ostre kształty oraz linie i proporcje, które mają być odzwierciedleniem młodzieńczej i ekstrawertycznej natury auta. Coupe serii 2 w zupełnie nowej odsłonie urosło do prawie 454 centymetrów długości, a za jego rozrostem stoi powiększony o 51 milimetrów rozstaw osi, powiększony o 54 milimetry rozstaw kół z przodu i powiększony o 31 milimetrów rozstaw kół z tyłu. Standardem są koła z 17-calowymi felgami, których miejsce w najmocniejszej wersji silnikowej zajmują felgi o dwa cale większe (w opcji do 20 cali). W porównaniu do poprzednika coupe poszerzyło się o 64 milimetrów i obniżyło o 28 milimetrów. Do dyspozycji będzie bagażnik o pojemności 390 litrów (z możliwością zwiększenia po złożeniu tylnych siedzeń).

BMW 2-Series Coupe

Samochód ma czerpać pełnymi garściami z większego coupe serii 4, a wśród nowości na jego pokładzie znajdziemy m.in. wyświetlacz przezierny, fabryczny rejestrator jazdy, adaptacyjne reflektory w technologii LED z systemem BMW Selective Beam oraz nowe systemy wspomagania kierowcy. Na początku sprzedaży nowe coupe będzie dostępne w specyfikacji 220i z 4-cylindrowym, benzynowym silnikiem o pojemności dwóch litrów i mocy 184 koni mechanicznych oraz 220d z 4-cylindrowym, dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 190 koni mechanicznych w układzie mild hybrid z 11-konnym rozrusznikiem-generatorem. Latem przyszłego roku do oferty ma dołączyć wersja 230i z 4-cylindrową jednostką benzynową, która ma oferować do 245 koni mechanicznych. Silnik w każdym przypadku będzie współpracował z 8-stopniowym automatem Steptronic.

BMW 2-Series Coupe

Najmocniejszą specyfikacją na początku kariery coupe będzie M240i z napędem obu osi xDrive i 6-cylindrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności trzech litrów połączonym automatem Steptronic Sport o ośmiu biegach. Pod maską doliczymy się 374 koni mechanicznych oraz okrągłych 500 niutonometrów, które pozwolą na rozpędzenie się do setki w czasie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna będzie jak zwykle ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. W porównaniu do poprzedniego M240i przybyło 34 KM mocy... oraz aż 150 kilogramów masy własnej. Model będzie produkowany w zakładach BMW w stanie San Luis Potosi w Meksyku, a jego oficjalnie wprowadzenie na rynek ma nastąpić na początku przyszłego roku. Za kilkanaście miesięcy do rodziny powinno dołączyć również nowe BMW M2, którego moc może przekroczyć 450 koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij