Aktualności
07.07.2021

Lotus Emira Kompletny pakiet

Lotus od kilku lat galopuje ku elektrycznej przyszłości z 2000-konnym supercoupe Evija, ale w temacie spalinowych aut sportowych nie powiedział jeszcze wszystkiego. Po zamknięciu historii przebojowej serii Elise/Exige przyszedł czas na następcę i jeszcze jeden zryw: oto coupe Emira, pierwszy Lotus z silnikiem od... AMG!

Emira to następca rodziny Elise/Exige, która utrzymywała Lotusa przez trzy generacje nieprzerwanie od 1996 roku. To jednocześnie następca modelu Evora, który zadebiutował w 2008 roku. Innymi słowy: to następca wszystkich spalinowych Lotusów, które można znaleźć w aktualnej ofercie marki i ostatnia Lotus z silnikami spalinowymi przed przejściem marki wyłącznie na napęd elektryczny. Coupe mierzy nieco ponad 4,4 metra długości, bazuje na nowej, aluminiowej platformie Sports Car Architecture i ma ważyć w najlżejszej konfiguracji około 1405 kilogramów. Auto jest większe, cięższe i znacznie bardziej luksusowe, niż mały Elise i rozmiarami oraz parametrami jest mu najbliżej do Evory. W środku znaleziono również więcej miejsca na bagaże: za umieszczonym centralnie silnikiem mamy 151-litrowy bagażnik, a za fotelami mamy kolejne 208 litrów przestrzeni do wykorzystania.

Lotus Emira

Dwuosobową kabinę Emiry opanowały cyfrowe wyświetlacze: 12,3-calowy za kierownicą oraz 10,25-calowy, dotykowy na środku. Na wyposażeniu modelu może znaleźć się między innymi nagłośnienie marki KEF, regulowane w dwunastu kierunkach fotele kierowcy i pasażera, kontrola trakcji, kontrola szybkiego startu, czujniki parkowania, system śledzenia samochodu w razie kradzieży, reflektory w technologii LED, podwozie i zawieszenie z dwoma trybami pracy - tryb Tour do codziennej jazdy lub Sports do jazdy dynamicznej w opcjonalnym pakiecie Lotus Drivers Pack - oraz systemy wspomagania kierowcy. Standardem jest m.in. hydrauliczne wspomaganie kierownicy, a nie elektryczne oraz całoroczne ogumienie Goodyear. Pod względem stylistycznym Emira czerpie pełnymi garściami z elektrycznego coupe Evija, które jest na drodze do wejścia do produkcji seryjnej.

Lotus Emira

Emira będzie dostępna do wyboru z dwoma różnymi silnikami, które będą współpracować z ręczną skrzynią biegów (z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu lub bez), automatem lub dwusprzęgłowym automatem. Coupe odziedziczy po modelach Exige i Evora jednostkę V6 o pojemności 3,5 litra z korzeniami Toyoty (z manualem lub automatem), dla której alternatywą będzie podwójnie turbodoładowana, rzędowa czwórka o pojemności dwóch litrów prosto od AMG, współpracująca tylko z dwusprzęgłowym automatem. Moc: od około 365 do około 405 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy: do 430 niutonometrów, sprint od sera do setki: niecałe 4,5 sekundy, prędkość maksymalna: do 290 kilometrów na godzinę. Cena nowego Lotusa ma zaczynać się od niespełna 72 tysięcy euro (aktualnie to około 325 tysięcy złotych). Samochód będzie produkowany w zupełnie nowych zakładach w Hethel, a pierwsze egzemplarze mają zostać oddane w ręce właścicieli w przyszłym roku.

Skomentuj na forumUdostępnij