Aktualności
18.06.2021

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe Grupa docelowa

Czterodrzwiowe GT ze stajni AMG od dawna szykuje się do pełnej hybrydyzacji i przeskoku na nowy poziom zarówno jeśli chodzi o technologię, osiągi jak i numer w pełnej nazwie modelu. Zanim jednak do tego dojdzie należy zaopiekować się fundamentami rodziny: oto Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe po swojej pierwszej modernizacji.

Sportowe, czterodrzwiowe GT oferowane jest wyłącznie pod marką Mercedes-AMG i nie ma swojego odpowiednika w zwykłej ofercie Mercedes-Benza. Model zadebiutował wiosną 2018 roku, a teraz przyszedł czas na jego modernizację. Obejmuje ona między innymi nowe wzory felg o średnicy do 21 cali, rozszerzony wybór tapicerek i kolorów, rozbudowane systemy wspomagania kierowcy, cyfrowy kokpit z najnowszym oprogramowaniem multimedialnym, kierownicę AMG Performance oraz drobne zmiany stylistyczne, które upodobnią modele z silnikami 6-cylindrowymi do modeli z silnikami 8-cylindrowymi. Dla wszystkich wersji silnikowych przygotowano również luksusową serię Edition z dodatkowym wyposażeniem i specjalnym wykończeniem w standardzie.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

W zależności od wybranej wersji do dyspozycji mamy m.in. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, system tylnych kół skrętnych, układ przeniesienia napędu na obie osie oraz dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię o dziewięciu biegach. Ofertę silnikową otwiera GT 43 z trzylitrowym, 6-cylindrowym silnikiem benzynowym z turbosprężarką, pomocniczą sprężarką elektryczną oraz rozrusznikiem-generatorem o mocy 22 KM i momencie 250 Nm w układzie mild hybrid (tak zwana miękka hybryda). Motor dostarcza 367 KM oraz 500 Nm. Tylnonapędowe GT 43 rozpędzi się do setki w czasie pięciu sekund i rozwinie maksymalnie 270 km/h. Z napędem wszystkich czterech kół 4Matic+ ze zmienną dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy osie oraz poszczególne koła sprint od zera do setki spadnie do 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

Podobny układ napędowy znajdziemy również na pokładzie GT 53 4Matic+, ale w tym przypadku będziemy mieli do dyspozycji 435 KM oraz 520 Nm, które pozwolą na rozwinięcie 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna: 285 km/h. Z oferty na razie zniknęły 8-cylindrowe warianty GT 63, które dochodziły do prawie 640 koni mechanicznych. Za to coraz bliższe debiutu i produkcji seryjnej jest zupełnie nowe GT 73, które ma być pełnowymiarową hybrydą PHEV - plug-in hybrid electric vehicle - z technologiami rodem z Formuły 1 i czterolitrowym V8 w towarzystwie silników elektrycznych i baterii. Po samochodzie, który będzie mógł poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym i korzystać ze zwykłych gniazdek z prądem, spodziewana jest moc przekraczająca 800 koni mechanicznych!

Skomentuj na forumUdostępnij