Aktualności
16.06.2021

Porsche 911 GT3 Touring Tryb incognito

Przy okazji poprzedniej generacji sportowego 911 GT3, którego znakiem rozpoznawczym od zawsze jest wielkie skrzydło z tyłu, Porsche wyszło na przeciw potrzebom klientów, którym marzy się GT3 mniej rzucające się w oczy. W ten sposób powstała wersja Touring. W lutym poznaliśmy zupełnie nowe 911 GT3 serii 992. Teraz i ono przeszło w tryb incognito.

Nowa maszyna, tak samo jak jej poprzednik generacji 991 II, który pojawił się jesienią 2017 roku, pozbyła się całkowicie skrzydła z tyłu. Jego miejsce zajął automatycznie składany spoiler w stylu innych 911, który ma nadrabiać ubytki docisku aerodynamicznego przy największych prędkościach. Kolejne znaki rozpoznawcze to chromowane ramki bocznych szyb, chromowane końcówki wydechu, przednie i tylne zderzaki malowane w całości w kolorze karoserii, a nie na czarno oraz wentylowana pokrywa komory silnika z logotypem "GT3 Touring". W środku tylko w przypadku specyfikacji Touring dostępne będzie nowe wykończenie boczków drzwi oraz skórzana tapicerka w wersji rozszerzonej w kolorze czarnym.

Porsche 911 GT3 Touring

Pod spodem skrywa się 911 GT3 znane od kilku miesięcy: sportowa maszyna na nowym podwoziu z przednim zawieszeniem po raz pierwszy na podwójnych wahaczach i umieszczonym z tyłu, wolnossącym boxerem o pojemności czterech litrów, z którego płynie 510 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów. Do wyboru mamy ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach lub 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat PDK, z którym Porsche tyje z 1418 do 1435 kilogramów. Do wyboru mamy kilka konfigurowalnych trybów jazdy: Normal, Sport oraz Track. Z przekładnią PDK rozpędzenie się do setki zajmuje 3,4 sekundy, przekroczenie 200 km/h trwa 10,8 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 318 kilometrów na godzinę (z ręczną skrzynią biegów odpowiednio 3,9 sekundy, 11,9 sekundy i 320 km/h).

Porsche 911 GT3 Touring

Na każdego właściciela 911 GT3 Touring czeka lista opcji podobna do pełnowymiarowego 911 GT3: sportowe fotele, lekkie felgi, adaptacyjne reflektory w technologii LED z systemami Porsche Dynamic Light oraz Porsche Dynamic Light Plus, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, układ podnoszenia przedniej osi, systemy wspomagania kierowcy, pakiet Chrono oraz system rozbudowanego nagłośnienia kabiny. Porsche 911 GT3 w specyfikacji na rynek polski, wliczając podatek VAT, wycenione jest na co najmniej 883 tysiące złotych. Wersję Touring można zamawiać jako bezpłatny pakiet.

Skomentuj na forumUdostępnij