Aktualności
31.05.2021

BMW M4 Competition Convertible

Rodzina czterodrzwiowego BMW M3 oraz dwudrzwiowego M4 rozrosła się w ostatnich tygodniach o nowe warianty. Od początku wiadomo, że wielkimi krokami nadciąga kombi, ale na taki samochód musimy jeszcze poczekać. Ostatnie nowości to limuzyna i coupe w wersji Competition z napędem obu osi oraz pierwszy kabriolet, od razu w wersji Competition.

Dla przypomnienia: najnowsze, mocarne kompakty BMW, o których każda dyskusja zaczyna się od tematu kontrowersyjnego wyglądu, zadebiutowały we wrześniu ubiegłego roku. Na pokładzie M3 oraz M4 pracuje podwójnie turbodoładowany, rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności prawie trzech litrów, który w bazowej wersji dostarcza 480 koni mechanicznych. Specyfikacja Competition podnosi moc o trzydzieści koni. Do wyboru mamy 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów oraz 8-stopniowy automat, a także podwozie z napędem przenoszonym tylko na tylną oś lub wszystkie cztery koła w układzie xDrive. Coupe Competition z napędem obu osi potrzebuje tylko 3,5 sekundy na przekroczenie stu kilometrów na godzinę.

BMW M4 Competition Convertible

Modele Competition xDrive w zamkniętych nadwoziach trafią do salonów sprzedaży już w lipcu, a razem z nimi na rynek wejdzie również pierwszy kabriolet M4, który będzie produkowany w zakładach w Dingolfing. BMW nie oszczędza na środkach i prezentuje auto od razu w wydaniu Competition z napędem obu osi i 8-stopniowym automatem M Steptronic. W takim przypadku dostajemy do dyspozycji 510 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów, które pozwalają na rozwinięcie setki w 3,7 sekundy i 200 km/h w 13,7 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest jak zwykle do 250 km/h (w opcji do 280 km/h). Do wyboru będzie kilka trybów jazdy, między innymi 4WD do poruszania się na co dzień, 4WD Sport przekazujący większą moc na tylne koła oraz 2WD, w którym na tyle koła ląduje cała moc bez włączone kontroli stabilizacji.

BMW M4 Competition Convertible

Kabriolet w porównaniu do coupe przytył o 145 kilogramów i waży łącznie aż 1920 kilogramów (według norm DIN). Samochód wyposażono w nowy, miękki, składany dach, który jest aż o 40% lżejszy od twardego, składanego dachu w M4 poprzedniej generacji. Automatyczne złożenie lub rozłożenie dachu ma zajmować około 18 sekund. Ze złożonym dachem bagażnik z tyłu kurczy się do 300 litrów, z rozłożonym powiększa się do 380 litrów (bagażnik w coupe ma 440 litrów pojemności). Dla zainteresowanych dostępne będą liczne opcje: adaptacyjne, laserowe reflektory BMW Laserlight, tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych, pakiet nadwoziowy M Carbon z detalami z włókien węglowych, regulowana na dziesięciu poziomach kontrola trakcji M Traction Control, wentylowane fotele, a także indywidualne wyposażenie dodatkowe z katalogu BMW M Performance Parts.

Skomentuj na forumUdostępnij