Aktualności
29.05.2021

SSC Tuatara Striker oraz Aggressor

SSC North America, które celuje w dalszym ciągu w przekroczenie prędkości 500 kilometrów na godzinę samochodem drogowym, zapowiada nowe ewolucje modelu Tuatara, które mogą pomóc w osiągnięciu ambitnego celu. Klienci amerykańskiej marki będą mogli zamówić auto w dwóch zupełnie nowych specyfikacjach: pierwszą nazwano Striker, drugą Aggressor.

Historia coupe Tuatara jest długa i burzliwa: jeszcze w roku 2010 pokazano pierwszy koncept, a wejście auta do produkcji zapowiadano już na koniec 2011 roku. Nic takiego jednak nie miało miejsca, a przygotowanie maszyny do produkcji i budowa nowej fabryki zajęły SSC kilka kolejnych lat. Seryjna Tuatara z podwójnie turbodoładowanym V8 o mocy w okolicach 1775 KM zadebiutowała w 2018 roku. W ubiegłym roku podjęto nieudaną próbę pobicia rekordu prędkości maksymalnej samochodu drogowego, która rozmyła się wśród kontrowersji związanych z błędami pomiarowymi. Rekord udało się pobić w styczniu tego roku: 455,3 km/h, liczone jako średnia z dwóch przejazdów w dwóch różnych kierunkach! Na początku tego miesiąca miała być przeprowadzona kolejna próba, ale samochód uległ uszkodzeniu podczas transportu, w trakcie którego przyczepę z Tuatarą w środku przewrócił silny wiatr.

SSC Tuatara Striker

W tym tygodniu SSC North America zapowiedziało, że na Tuatarę czeka jeszcze bardziej interesująca przyszłość. W ofercie marki pojawiły się opcjonalne specyfikacje o nazwach Striker oraz Aggressor. Ta pierwsza inspirowana była samochodami wyścigowymi i myśliwcami, co przekłada się na malowanie oraz pakiet aerodynamiczny. Dodatkowe lotki z przodu, na progach, rozbudowany dyfuzor oraz duże skrzydło z tyłu mają sprawić, że docisk aerodynamiczny w porównaniu do modelu bazowego wzrośnie trzykrotnie: do około 500 kilogramów przy prędkości 260 km/h. Nowością będą również nowe tryby jazdy, przygotowane specjalnie z myślą o torach wyścigowych, tapicerka z Alcantary oraz detale kabiny wykonane z nagich włókien węglowych. Umieszczone centralnie V8 pozostanie właściwie nietknięte.

SSC Tuatara Striker

Tuatara Aggressor będzie czymś jeszcze bardziej szalonym. Maszyna ma korzystać z pakietu aerodynamicznego ze Strikera i być przeznaczona tylko na tory wyścigowe. Model będzie oferowany z szerokimi możliwościami indywidualizacji, a także nadwoziami w nagim karbonie, węglowymi wzmocnieniami kabiny pasażerskiej, wielopunktowymi pasami bezpieczeństwa i kubełkowymi fotelami rodem z samochodów wyścigowych. Podwójnie turbodoładowane V8 zostanie uwolnione z ograniczeń nakładanych przez przepisy dopuszczające Tuatarę do ruchu drogowego i połączone z nowym układem wydechowym. SSC mówi o zwiększeniu mocy do nawet 2230 koni mechanicznych! Słownie: ponad dwa tysiące dwieście trzydzieści koni mechanicznych! Produkcja Tuatara oraz Tuatara Striker będzie limitowana łącznie do 100 egzemplarzy. Tuatara Aggressor ma powstać tylko w 10 sztukach.

Skomentuj na forumUdostępnij