Aktualności
20.05.2021

DBA Mini Remastered Oselli Edition

Zakład David Brown Automotive odsłonił swoją najnowszą interpretację klasycznego Mini, którego modernizacją zajmuje się od ponad czterech lat. Brytyjski maluch przeobraził się tym razem w maszynkę do połykania kilometrów przede wszystkim na torach wyścigowych, a nie tylko w miejskiej dżungli. Oto Mini Remastered Oselli Edition.

DBA pokazało swoje pierwsze Mini w 2017 roku, kiedy to gruntownie odrestaurowane i zmodernizowane auto pojawiło się z niespełna 1,3-litrowym silnikiem o mocy w okolicach 80 koni mechanicznych. Dwa lata później przedstawiono pierwsze sztuki ze specjalnie wykończonej i wyposażonej serii Oselli Edition z 1,4-litrowym silnikiem przekraczającym 100 koni mechanicznym i takimi dodatkami, jak hełm i rękawice w stylu lat sześćdziesiątych. W tym miesiącu zadebiutowało nowe Mini Remastered Oselli Edition, które przygotowano wspólnie z angielskim, działającym od lat sześćdziesiątych Oselli Engineering. Mocy, stylu, możliwości i charakteru w tym przypadku jest jeszcze więcej!

DBA Mini Remastered Oselli Edition

Oselli Edition już na pierwszy rzut oka wyróżnia się poszerzonymi nadkolami, szerszym ogumieniem na 13-calowych felgach, dodatkowym oznakowaniem i malowaniem, hamulcami z częściami od AP Racing, dwoma wlewami do dwóch zbiorników paliwa (w standardzie jeden), a także umieszczoną na środku rurą wydechową. A to dopiero początek. Na życzenie auto może zostać przygotowane do jazdy torowej: kubełkowe fotele z wielopunktowymi szelkami, klatka bezpieczeństwa w miejscu tylnego siedzenia, regulowane ręcznie zawieszenie oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Plus udogodnienia znane ze zwykłych Mini Remastered: na przykład oświetlenie w technologii LED, system multimedialny umożliwiający połączenie się z urządzeniami przenośnymi, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby oraz wybór instalacji kierownicy po lewej lub prawej stronie.

DBA Mini Remastered Oselli Edition

Ważące 1050 kilogramów auto napędzane jest 1,45-litrowym silnikiem z nową głowicą, dwoma gaźnikami SU i innymi modyfikacjami, które doprowadziły do wykrzesania 127 koni mechanicznych przy 6,2 tysiącach obrotów na minutę oraz 160 niutonometrów przy 4,5 tysięcy obrotów na minutę. Napęd na tylne koła przenosi ręczna skrzynia o pięciu biegach, która pozwala na rozpędzenie się do stu kilometrów na godzinę w czasie 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna: ponad 160 km/h. Dla chętnych dostępna jest również wersja z automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach oraz 1,38-litrowym silnikiem. Każdy egzemplarz Mini Remastered Oselli Edition będzie przygotowany ręcznie w zakładach David Brown Automotive w Silverstone na indywidualne zamówienia. Powstanie tylko 60 sztuk.

Skomentuj na forumUdostępnij