Aktualności
20.04.2021

Hongqi S9 Bogata mieszanka

Po kilku latach od prezentacji pierwszego konceptu Chińczycy potwierdzają chęć zaatakowania segmentu super samochodów o mocy przekraczającej 1000 koni mechanicznych i prędkości maksymalnej co najmniej 400 kilometrów na godzinę. Oto hybrydowe coupe S9 marki Hongqi, ucieleśnienie azjatyckich ambicji i innowacji... z mocną nutą włoszczyzny.

Marka Hongqi należy do koncernu FAW (First Automobile Works), który w ostatnim czasie współpracował między innymi z Toyotą, Volkswagenem i Mazdą, a jej początki sięgają 1958 roku (początkowo jako Honq-Qi, pod którą skrywały się przede wszystkim luksusowe, rządowe limuzyny). Pod projektem super sportowego coupe S9 podpisuje się nowa spółka Silk-FAW, za którą oprócz FAW skrywa się Silk EV, działające we Włoszech, Chinach i USA przedsiębiorstwo trudniące się pracami inżynierskimi i projektowymi, które zawiązano w 2018 roku. Za wygląd maszyn Silk-FAW odpowiada sam Walter de Silva, którego znamy z licznych i niejednokrotnie ponadczasowych projektów Audi, Volkswagena, Seata, Skody, Fiata, Alfy Romeo, Porsche, Bentley'a, Bugatti czy Lamborghini, który jednocześnie pełni rolę wiceprezydenta spółki.

Hongqi S9

Model S9 to hybrydowe super coupe, które ma być budowane wokół węglowego kadłuba we Włoszech w regionie Emilii-Romanii. Kształty konceptu, który ujawniono w tym tygodniu mają być bliskie modelowi, który trafi do produkcji seryjnej i odbiegają znacznie od pokazanego kilka lat temu konceptu S9, który nie grzeszył zbytnio oryginalnością. Maszyna ma być uzbrojona w hybrydowy układ napędowy z umieszczonym centralnie, turbodoładowanym V8 oraz trzema silnikami elektrycznymi, którego moc przekroczy 1400 koni mechanicznych i odziana w karoserię z włókien węglowych z unoszonymi do góry drzwiami i elementami aktywnymi aerodynamicznie. Prognozowane osiągi: od zera do stu kilometrów na godzinę w niecałe dwie sekundy i prędkość maksymalna co najmniej czterysta kilometrów na godzinę.

Hongqi S9

Hongqi S9 w najnowszej odsłonie zadebiutował na tegorocznym salonie samochodowym Shanghai International Auto Show, który dla zwykłych zwiedzających będzie otwarty w dniach od 21 do 28 kwietnia. Będzie to pierwszy model z luksusowej serii S, obejmującej samochody hybrydowe i elektryczne z karoseriami i kabinami zaprojektowanymi w studiu de Silvy, której produkcja z czasem ruszy również w Chinach. Silk-FAW zakłada, że do roku 2030 produkcja samochodów marki Hongqi osiągnie poziom jednego miliona rocznie. Model S9 miałby powstać w liczbie ograniczonej do maksymalnie dziewięćdziesięciu dziewięciu egzemplarzy w cenie w okolicy półtora miliona dolarów za sztukę (aktualnie to równowartość około 5,5 miliona złotych). Najbardziej optymistyczny plan zakłada, że pierwsze samochody trafią do pierwszych klientów już w przyszłym roku.

Skomentuj na forumUdostępnij