Aktualności
31.03.2021

Genesis X Zrównoważony luksus

Na dachu jednego z wieżowców w Los Angeles zadebiutował w tym tygodniu nowy koncept marki Genesis, która od kilku lat reprezentuje najbardziej luksusowe modele w ofercie koncernu Hyundai Motor Group. Najnowsza wizja przyszłości marki to duże, dwudrzwiowe gran turismo o napędzie elektrycznym: coupe oznaczone po prostu jako X.

Marka Genesis, grasująca przede wszystkim na rynkach północnoamerykańskim i koreańskim, funkcjonuje oficjalnie od roku 2015, od którego wprowadziła do sprzedaży limuzyny G70, G80, G90 oraz SUV'y o oznaczeniach GV70 i GV80. W międzyczasie pokazano również cztery koncepty: New York, GV80, Essentia oraz Mint. Coupe X to piąty koncept w krótkiej historii marki. Z powodu światowej epidemii koronawirusa i odwołanych salonów samochodowych - wystawa w Genewie nie odbyła się już drugi raz z rzędu i nie wiadomo w ogóle czy i w jakiej formie wróci w przyszłości - konceptu nie można nigdzie zobaczyć na własne oczy, ale można oglądać w wirtualnym salonie, który stworzono na stronie internetowej Genesis Motors.

Genesis X Concept

Genesis X to przede wszystkim popis stylistów marki, którym najwyraźniej marzy się coś innego niż kolejny crossover. Podwójnie linie, którymi narysowano przednie, ciągnące się aż do drzwi i tylne światła mają być w przyszłości znakiem rozpoznawczym Genesisów o napędzie elektrycznym. Inne elementy to dalsza ewolucja języka stylistycznego znanego z dotychczasowych modeli marki i zapowiedź nowych rozwiązań technologicznych: wielka atrapa chłodnicy Crest Grille z wielowymiarową kratą G-Matrix, przednia maska Clamshell, otwierana razem z nadkolami, kamery zamiast lusterek bocznych, felgi z turbinowymi ramionami oraz dwukolorowa kabina z innymi obiciami po stronie kierowcy i innymi po stronie pasażera z przodu.

Genesis X Concept

W środku wszystkie wyświetlacze i przełączniki skupiono wokół kierowcy, a wśród nich znajdziemy między innymi kryształowy przełącznik trybów jazdy. Dla kierowcy i pasażera przewidziano kubełkowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa, a z tyłu znalazło się miejsce na jeszcze dwa ciasne siedzenia. Tapicerkę wykonano z materiałów powstałych z odpadów po przygotowaniu tapicerek dla innych samochodów. Na temat układu napędowego konceptu X jego twórcy niestety milczą. Wiadomo jedynie, że jest w pełni elektryczny - to pierwszy tego typu Genesis. Aktualnie ofertę marki stanowią modele spalinowe z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi o czterech, sześciu lub ośmiu cylindrach. Hybryd jeszcze nie ma. Elektryfikacja oferty Genesisa będzie wiązała się z ekspansją marki na Chiny oraz Europę. Więcej szczegółów - wkrótce!

Skomentuj na forumUdostępnij