Aktualności
09.03.2021

Audi A1 Quattro Rally2 Odpowiednio wyważone

Audi i samochody spod szyldu Quattro wracają do rajdowych mistrzostw świata! Z kilkoma zastrzeżeniami: nowa rajdówka z czterema pierścieniami na masce jest efektem prywatnej inicjatywy, a nie wysiłków fabrycznego oddziału Audi Sport, a jej twórcy celują w jedną z niższych kategorii, a nie główne zmagania na szczycie drabinki WRC.

Nowe, rajdowe Audi, z którym mamy do czynienia to model A1 Quattro przygotowany przez zespoły EKS JC oraz Rally Technic. Szwedzkie, nowo utworzone EKS JC to formacja z korzeniami w rallycrossie, za którą stoi między innymi Mattias Ekström, dwukrotny mistrz DTM i rallycrossowy mistrz świata z sezonu 2016. Rally Technic to zakład z centralą w Republice Południowej Afrtykii, który specjalizuje się w budowie i obsłudze samochodów rajdowych takich marek, jak Hyundai, Mazda, Toyota, Ford, Volkswagen i Opel. Tak samo, jak w przypadku wspomnianych marek, pod postacią auta Audi mamy do czynienia z samochodem klasy Rally2, która zastąpiła dawne R5 i która wiąże się z rywalizacją o tytuł WRC-2 (w sezonie 2013 mistrzostwo świata w tej grupie wywalczył Robert Kubica, którego w tym roku mamy zobaczyć m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans).

Audi A1 Quattro Rally2

Do rajdowego A1 Quattro zaaplikowano mechanizmy pochodzące między innymi od francuskiego Oreca Technology, przygotowane według wytycznych FIA pozwalających na homologowanie auta na mistrzostwa świata oraz mistrzostwa regionalne. Kompaktową rajdówkę napędza turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra, który generuje jakieś 263 koni mechanicznych oraz 382 niutonometry. Motor połączony jest z 5-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów i układem przenoszącym moc na wszystkie cztery koła. Wygląd auta nawiązuje do klasycznego Quattro: poszerzone, grubo ciosane nadkola, wloty powietrza pod przednią maską i inne detale.

Audi A1 Quattro Rally2

Pierwszy egzemplarz A1 Quattro klasy Rally2 jest już prawie gotowy - na auto czekają jeszcze ostatnie testy na różnych nawierzchniach i końcowe strojenie. W całej zabawie bierze udział m.in. Emil Bergkvist, rajdowy mistrz świata kategorii Junior World Rally Championship z sezonu 2018. Na razie EKS JC zatrzyma samochód do własnych celów i dalszych testów, a jeśli wyniki będą zadowalające to Audi trafi do regularnej oferty Rally Technic (jako kompletny pojazd do kupienia lub wypożyczenia). Zespół zapowiada również, że w sezonie 2021 planuje pojawić się ze swoją nową maszyną w rajdach regionalnych, a może nawet w imprezach zaliczanych do mistrzostw świata.

Skomentuj na forumUdostępnij