Aktualności
01.03.2021

Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 Raz na pięć lat

Sportowe odmiany Golfa nie przestają się dwoić i troić, a pierwszy GTI w tym roku będzie obchodził swoje czterdzieste piąte urodziny. Dzisiejsze maszyny z oryginałem, ważącym tylko około 810 kilogramów i dysponującym mocą 110 koni mechanicznych, mają niewiele wspólnego, ale lubią sobie przypominać o przodku przy każdej możliwej okazji.

Pierwszy Golf GTI zaplanowany był nieśmiało na skromne pięć tysięcy egzemplarzy, a do dnia dzisiejszego na całym świecie na przestrzeni ośmiu generacji Golfa sprzedały się ponad 2,3 miliony egzemplarzy różnych wersji GTI. Tegoroczne urodziny wylansowanego w 1976 roku modelu, świętowane tradycyjnie co pięć lat, stały się okazją do przygotowana specjalnej edycji współczesnego Golfa GTI. Volkswagen sięgnął od razu po specyfikację Clubsport, która zadebiutowała w październiku ubiegłego roku. Najnowszy Golf GTI Clubsport 45 to następca 290-konnego Golfa GTI Clubsport Edition 40 sprzed pięciu lat i 235-konnego Golfa GTI Edition 35 sprzed dziesięciu lat.

Volkswagen Golf GTI Clubsport 45

Na pokładzie odmiany Clubsport znajdziemy turbodoładowaną, dwulitrową jednostkę benzynową o czterech cylindrach typu EA888 Evo4, która aktualnie czyni z auta najmocniejszego Golfa ósmej generacji. Silnik generuje okrągłe 300 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów, czyli o 55 koni oraz 30 niutonometrów więcej, niż w bazowym GTI. Większa moc to większa odpowiedzialność: w samochodzie zastosowano po raz pierwszy elektromechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi. Poza tym otrzymujemy m.in. zaktualizowany system Vehicle Dynamics Manager, adaptacyjne zawieszenie oraz specjalny tryb jazdy, który zaprogramowano z myślą o pętli Nürburgring Nordschleife. Napęd przenoszony jest wyłącznie na przednie koła za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach.

Volkswagen Golf GTI Clubsport 45

W urodzinowym Clubsport 45 otrzymamy między innymi specjalne malowane detale karoserii i wnętrza, czarny dach z czarnym spoilerem, tabliczki znamionowe, 19-calowe felgi Scottsdale, sportowy układ wydechowy, reflektory IQ.Light LED oraz zdjęte ograniczenie prędkości maksymalnej do 250 kilometrów na godzinę. Cenę modelu na terenie Niemiec, wliczając podatki, ustalono na prawie 47,8 tysięcy euro. Aktualnie to równowartość prawie 220 tysięcy złotych. Na razie Volkswagen nie informuje o limitach produkcji, o ile takową są w ogóle planowane.

Skomentuj na forumUdostępnij