Aktualności
17.02.2021

Porsche 911 GT3 Błękitny rekin

Porsche pokazało pierwsze 911 generacji 992 z serii GT, do której zaliczają się sportowe odmiany z zamiłowaniem do wycieczek na tory wyścigowe. Pierwszym GT w tej generacji jest zapowiadane od kilku miesięcy 911 GT3, które czerpie pełnymi garściami z dorobku torowych 911, pucharowego GT3 Cup oraz RSR z długodystansowych mistrzostw świata.

Najnowsze 911 GT3 jest już siódmym wcieleniem sportowego coupe, w którym palce maczał oddział Porsche Motorsport. W generacji 992 model wyróżnia się m.in. znacznie zwiększonym dociskiem aerodynamicznym, poprawioną pozycją i mocowaniem ulokowanego za tylną osią silnika, licznymi kuracjami odchudzającymi, najnowszymi systemami gwarantującymi zwinność i przyczepność, filtrem cząsteczek stałych w układzie wydechowym, a także - po raz pierwszy w GT3 - przednim zawieszeniem na podwójnych wahaczach i felgami o różnej średnicy między osiami (z przodu 20 cali, z tyłu 21 cali). W zależności od potrzeb regulować możemy położenie tylnego, węglowego skrzydła, a także ustawienia amortyzatorów i stabilizatorów zawieszenia.

Porsche 911 GT3

Silnik drogowego 911 GT3 ma niewiele odbiegać od wyścigowego 911 GT3 Cup. To wolnossący, sześciocylindrowy boxer o pojemności czterech litrów, który kręci się do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę. Silnik generuje maksymalnie 510 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów, o 10 KM i 10 Nm więcej od poprzedniego GT3. Do wyboru mamy ręczną skrzynię o sześciu biegach lub 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat. Z manualem samochód waży 1418 kilogramów, z przekładnią PDK jest o około 17 kilogramów cięższy. Osiągi z PDK: 100 km/h w 3,4 sekundy, 200 km/h w 10,8 sekundy i maksymalnie 318 km/h. Z ręczną skrzynią biegów: odpowiednio 3,9 sekundy, 11,9 sekundy i 320 kilometrów na godzinę. Jeszcze przed premierą 911 GT3 pojawiło się na Nordschleife... bijąc o jakieś 17 sekund wynik poprzednika: sześć minut i 59,927 sekund na 20,8-kilometrowym okrążeniu (6:55,2 sekundy na odcinku 20,6 kilometra)!

Porsche 911 GT3

Na liście opcji dla nowego 911 GT3 znajdziemy między innymi dach z włókien węglowych, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R, zbiornik paliwa o pojemności 90 zamiast tylko 64 litrów, układ pozwalający na tymczasowe zwiększenie prześwitu przedniej osi, fabryczny zestaw telemetryczny z odpowiednim oprogramowaniem i sprzętem rejestrującym parametry samochodu oraz nas przejazd, pakiet Clubsport z klatką bezpieczeństwa i innym wyposażeniem torowym oraz zegarek z chronografem od Porsche Design. Pierwsi właściciele mają otrzymać swoje maszyny w maju. Cena deklarowana przez producenta na rynek polski to jakieś 865 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje