Aktualności
13.01.2021

Porsche Boxster 25 Years Wiecznie młody

W tym roku minie dokładnie dwadzieścia pięć lat od premiery pierwszego, seryjnego Boxstera, małego roadstera Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie. Z tej okazji na rynek trafi limitowany Boxster w specyfikacji 25 Years, sportowy model nawiązujący wyglądem do przodków oparty na platformie z wolnossącą jednostką napędową.

Historia Boxstera sięga początku lat dziewięćdziesiątych. Już na początku 1993 roku pokazano atrakcyjny koncept, który zwiastował nie tylko zupełnie nową maszynę w stajni Porsche, ale również wyznaczał kierunek flagowemu 911 generacji 996 (przednie światła, silnik chłodzony wodą, a nie powietrzem). W toku 1996 zadebiutował seryjny Boxster: mały roadster z centralnie umieszczonym, wolnossącym boxerem o sześciu cylindrach, pojemności 2,5 litra i mocy 204 KM. Dziś mamy do czynienia z Boxsterem czwartej generacji, który w bazowej wersji polega na 4-cylindrowym, turbodoładowanym boxerze o pojemności dwóch litrów i mocy 300 KM. W ciągu czterech generacji wyprodukowano ponad 357 tysięcy egzemplarzy.

Porsche Boxster 25 Years

Boxster przygotowany z okazji dwudziestych piątych urodzin, który wyrzekł się liczby 718 w nazwie, bazuje na modelu GTS 4.0 z wolnossącym boxerem o pojemności czterech litrów. Oznacza to, że do dyspozycji mamy okrągłe 400 koni mechanicznych, które na tylną oś wędrują przez ręczną skrzynię o sześciu biegach lub 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat PDK. Z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono auto rozwija setkę w cztery sekundy i rozpędza się maksymalnie do 293 kilometrów na godzinę. Razem z platformą GTS przychodzi obniżone o 10 milimetrów, adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z systemem Porsche Torque Vectoring.

Porsche Boxster 25 Years

Boxster 25 Years nawiązuje kolorem karoserii do konceptu z 1993 roku z detalami i 20-calowymi felgami w brązowym odcieniu Neodyme (oprócz srebrnego nadwozia dostępne będzie również czarne i białe). Roadster otrzymał również aluminiowy korek wlewu paliwa, nowe końcówki wydechu, podgrzewaną, wielofunkcyjną kierownicę GT, regulowane w 14 kierunkach fotele, aluminiowe detale wnętrza oraz tabliczki znamionowe z numerem egzemplarza. Model będzie limitowany do 1250 sztuk, z których pierwsze mają dotrzeć do dealerów w marcu. Na terenie Niemiec model wyceniono na prawie 95 tysięcy euro, wliczając VAT i lokalne opłaty (aktualnie to równowartość prawie 430 tysięcy złotych).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje