Aktualności
24.11.2020

Mercedes-Benz EQC 4x4² Bezpośrednie podejście

Elektrycznych samochodów Mercedes-Benza stale przybywa i przybywać nie przestanie. Kilkanaście miesięcy temu worek z nowymi technologiami otworzył SUV o oznaczeniu EQC, a w kolejne na wejście do produkcji czekają już modele klas A, E oraz luksusowa limuzyna EQS. Sam EQC też może mieć jeszcze sporo do powiedzenia - oto koncept EQC 4x4².

Seryjny EQC zadebiutował we wrześniu 2018 roku jako elektryczny SUV napędzany dwoma silnikami o łącznej mocy 300 kilowatów, który mógłby pokonać na jednym ładowaniu baterii do 450 kilometrów (według norm NEDC). Maszyna skupiała się na przewozie całej rodziny po utwardzonej drodze, ale jej twórcy widzieli ją również w innych rolach. Teraz - na razie jedynie jako koncept - elektryczny EQC przeobraził się w rasową terenówkę. Maszyna została przygotowana przez ten sam zespół, który trzy lata temu w podobny sposób zmodyfikował kombi klasy E, tworząc terenówkę E400 All-Terrain 4x4².

Mercedes-Benz EQC 4x4²

Jedyny w swoim rodzaju EQC 4x4² wyróżnia się przede wszystkim prześwitem zwiększonym ze 140 aż do 293 milimetrów, wszystkimi czterema kołami zawieszonymi na osiach portalowych, nowymi kołami na 20-calowych felgach, poszerzonymi nadkolami, przeprojektowanym zawieszeniem, dodatkowymi osłonami podwozia oraz nowym zestawem dźwięków, które towarzyszą kierowcy podczas pokonywania przeszkód lub bardziej typowych zadań, jak parkowanie. W porównaniu do zwykłego EQC koncept może pochwalić się o połowę większymi kątami wejścia i zejścia, ponad dwukrotnie większym kątem rampowym i głębokością brodzenia 400 zamiast 250 milimetrów.

Mercedes-Benz EQC 4x4²

Koncept został oparty na seryjnie produkowanym modelu EQC 400 4Matic z napędem przenoszonym na obie osie. Maszyna w takiej konfiguracji napędzana jest elektrycznymi silnikami, które dostarczają maksymalnie 408 koni mechanicznych i czerpią energię z baterii o pojemności 80 kilowatogodzin (w seryjnym aucie pozwala na to na rozpędzenie się do stu kilometrów na godzinę w czasie 5,1 sekund i pokonanie ponad 400 kilometrów). Planów na produkcję na razie nie ma, ale to może się bardzo szybko zmienić. EQC 4x4² to dopiero trzeci projekt z serii 4x4². Pierwszym był G 500 4x4², który jesienią 2015 roku wszedł do produkcji. Drugim było wspomniane już kombi klasy E, które pozostało konceptem zbudowanym tylko w jednym egzemplarzu.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje