Aktualności
30.10.2020

Volkswagen Golf GTI Clubsport Nabieranie prędkości

Za kilka dni Volkswagen pokaże zupełnie nowego Golfa spod znaku R z napędem obu osi, który już kilka lat temu w poprzedniej generacji przekroczył pułap trzystu koni mechanicznych. Volkswagen ma również coś dla tych, których nie interesują litery z końca alfabetu, ale interesuje okrągłe 300 KM: oto klasyczny Golf GTI w specyfikacji Clubsport.

Zupełnie nowy Golf GTI Clubsport, następca modelu pokazanego po raz pierwszy w 2016 roku, to hot hatch adresowany przede wszystkim do stałych bywalców torów wyścigowych. Dodatkowe ozdoby karoserii, nowe zderzaki, powiększone progi, 18-calowe felgi, nowe końcówki wydechu czy dodatkowe elementy aerodynamiczne, jak spoiler wydłużający linię dachu oraz dyfuzor to detale, które obwieszczają, że mamy do czynienia z czymś zupełnie innymi, niż tylko zwykły, 245-konny Golf GTI. Pod spodem skrywa się jeszcze więcej: zmodyfikowane i obniżone o dziesięć milimetrów zawieszenie, układ napędowy, nowa elektronika czy nowe fotele oraz pedały stylizowane na aluminiowe.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Pod maską Golfa GTI Clubsport znajdziemy turbodoładowaną, dwulitrową jednostkę benzynową o czterech cylindrach typu EA888 Evo4. Motor zestrojono tak, aby generował maksymalnie aż 300 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów (to o 55 koni oraz 30 niutonometrów więcej, niż w bazowym GTI). Ze wzrostem mocy nadciągnął zaktualizowany system Vehicle Dynamics Manager, który steruje między innymi pracą elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, kontrolą trakcji oraz zachowaniem opcjonalnego, adaptacyjnego zawieszenia. System obejmuje m.in. tryb jazdy przygotowany specjalnie z myślą o Nordschleife. Napęd przenoszony jest wyłącznie na przednie koła za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Pierwszy GTI Clubsport przyszedł na świat w 2016 roku przy okazji czterdziestych urodzin pierwszego GTI. Hot hatch oferował 265 koni mechanicznych i tymczasowo 290 KM w trybie boost. Jeszcze w tym samym roku dołączył do niego limitowany GTI Clubsport S, który dysponował mocą aż 310 koni mechanicznych. To właśnie pod kołami Golfa GTI Clubsport S w maju 2016 roku padł nowy rekord okrążenia Nürburgring Nordschleife w kategorii samochodów przednionapędowych: 7 minut i 49,21 sekundy (pobity do tej pory przez Hondę oraz Renaulta). Jakimi osiągami będzie mógł pochwalić się Golf GTI Clubsport nowej generacji? Na to będziemy musieli jeszcze poczekać.

Skomentuj na forumUdostępnij