Aktualności
28.10.2020

Bentley Flying Spur V8 Popularna opinia

Flagowa limuzyna Bentley'a, która zadebiutowała w połowie ubiegłego roku, przybrała w tym miesiącu nieco korzystniejszą i bardziej dostępną formę, która przemówi do szerszego grona odbiorców. Do modelu Flying Spur, który od chwili debiutu dostępny był wyłącznie z benzynowym silnikiem W12, dołączył wariant napędzany widlastą ósemką.

Majestatyczny Flying Spur do tej pory sprzedawany był tylko z prestiżowym W12 o pojemności 5,95 litra i mocy aż 635 koni mechanicznych, która pozwalała na rozpędzenie się do setki w 3,8 sekundy. Teraz do akcji wkracza podwójnie turbodoładowane V8, któremu będzie lżej nie tylko właścicielowi, ale również samej maszynie. W porównaniu do modelu z silnikiem W12 samochód schudł o około 100 kilogramów. A mocy jest nadal pod dostatkiem: widlasta ósemka o pojemności czterech litrów dostarcza pokaźne 550 koni mechanicznych oraz 770 niutonometrów (W12 to aż 900 niutonometrów). Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już przy niespełna dwóch tysiącach obrotów na minutę, a gdy silnik nie pracuje pod dużym obciążeniem można spodziewać się automatycznego wyłączenia z pracy połowy cylindrów i ograniczenia momentu obrotowego do okolic 235 niutonometrów przy prędkości silnika poniżej trzech tysięcy obrotów na minutę.

Bentley Flying Spur V8

Widlasta ósemka po raz kolejny współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach, która przenosi napęd na wszystkie cztery koła z felgami o średnicy dwudziestu cali i z którą komunikujemy się za pomocą łopatek przy kierownicy. Ważąca około 2330 kilogramów i mierząca prawie 532 centymetry długości limuzyna ma rozpędzać się do setki w czasie 4,1 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 318 kilometrów na godzinę. Do wyboru mamy cztery tryby jazdy: Sport do najbardziej dynamicznej jazdy, Comfort w obliczu typowego podróżowania na drogach o różnym standardzie, Bentley jeśli poszukujemy czegoś pomiędzy dwoma pierwszymi trybami oraz Custom, w którym poszczególne ustawienia samochodu możemy dobrać według własnego kaprysu.

Bentley Flying Spur V8

Na wyposażeniu seryjnym lub dodatkowym znajdziemy między innymi adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, system kół skrętnych tylnej osi, adaptacyjne wspomaganie kierownicy, oświetlenie w technologii LED, lodówkę na szampana, nagłośnienie firmowane przez Bang & Olufsen, Naim lub samego Bentley'a, felgi o średnicy do 22 cali, podświetlaną maskotkę Latającego B, tablety dla pasażerów z tyłu oraz niezliczone opcje indywidualizacji zapewniane przez oddział Bentley Mulliner. Pierwsze egzemplarze nowego Flying Spura z silnikiem V8 mają trafić do klientów przed końcem tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij