Aktualności
23.10.2020

Porsche Panamera Nieustające ulepszanie

Porsche kontynuuje modernizację limuzyny Panamera drugiej generacji, która w sierpniu tego roku w nowej, 630-konnej specyfikacji Turbo S popisała się rekordem przejazdu słynnego Nordschleife. Teraz do oferty dołącza między innymi hybrydowa Panamera Turbo S E-Hybrid, która po raz kolejny będzie najmocniejszym modelem w rodzinie.

Fala modernizacji drugiej generacji Panamery obejmuje teraz specyfikacje Turbo S E-Hybrid, 4S E-Hybrid, 4 E-Hybrid oraz 4S, większość dostępna we wszystkich trzech wersjach nadwoziowych (limuzyna, wydłużona limuzyna Executive oraz kombi Sport Turismo). W sierpniu obok nowego Turbo S przedstawiono również wersje GTS i 4S E-Hybrid. Wszystkie auta mogą pochwalić się m.in. zmianami stylistycznymi, rozbudowanymi po raz kolejny systemami wspomagania kierowcy oraz wzmocnionymi układami napędowymi, zapewniającymi jeszcze lepsze osiągi. Panamera 4S zasilana jest w dalszym ciągu podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,9 litra. Jednostka dostarcza 440 KM, które z pakietem Sport Chrono pozwalają na rozwinięcie setki w czasie 4,1 sekundy i rozpędzenie się do 295 kilometrów na godzinę.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Dzięki nowej wersji 4 E-Hybrid po raz pierwszy Panamera będzie dostępna w aż trzech wersjach hybrydowych. Model 4 E-Hybrid będzie mógł pochwalić się 2,9-litrowym V6 biturbo o mocy 330 KM (pod maską 4S E-Hybrid znajdziemy 4-litrowe V8 biturbo o mocy 440 KM). W obu hybrydach z 8-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów zintegrowany jest silnik elektryczny o mocy 136 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Moc systemowa w 4 E-Hybrid sięga 462 KM, moment obrotowy 700 Nm. W każdej hybrydzie zainstalowano akumulator o pojemności zwiększonej z 14,1 do 17,9 kilowatogodzin, który w 4 E-Hybrid pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym ponad pięćdziesięciu kilometrów (56 kilometrów według norm pomiarowych WLTP, 64 kilometry według NEDC). Panamera 4 E-Hybrid będzie rozpędzać się do setki w czasie 4,4 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 280 km/h.

Porsche Panamera

Najmocniejsza w całej rodzinie Panamera Turbo S E-Hybrid będzie mogła pochwalić się mocą systemową aż 700 koni mechanicznych, maksymalnym momentem obrotowym 870 niutonometrów i sześcioma trybami jazdy. Elementy składowe: 136-konny silnik elektryczny oraz podwójnie turbodoładowane, 4-litrowe V8 o mocy 571 koni mechanicznych i momencie obrotowym 770 Nm. Osiągi: 100 km/h w 3,2 sekundy, 200 km/h w 10,9 sekundy, maksymalnie 315 kilometrów na godzinę i do 50 kilometrów zasięgu w elektrycznym trybie jazdy. Pierwsze egzemplarze trzech nowych wersji Panamery mają trafić do salonów sprzedaży w grudniu. Ceny: od 476 tysięcy złotych za Panamerę 4 E-Hybrid, od 546 tysięcy złotych za Panamerę 4S i od 924 tysięcy złotych za Panamerę Turso S E-Hybrid.

Skomentuj na forumUdostępnij