Aktualności
15.10.2020

Audi SQ8 Dieta benzynowa

W ubiegłym roku pokazano pierwsze SQ8, dużego, usportowionego SUV'a z katalogu Audi, który od dnia pierwszego deklarował oddanie silnikowi wysokoprężnemu. Dzisiaj to już za mało: SQ8 przybiera alternatywną osobowość i od teraz przedstawia się również jako ochotnik do przygarnięcia pod maskę silnika spalającego benzynę.

W przypadku wysokoprężnego SQ8 TDI, które pokazano w czerwcu ubiegłego roku, otrzymujemy do dyspozycji 435 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów. Cała moc płynie z podwójnie turbodoładowanego V8 o pojemności czterech litrów. Wersja benzynowa z jednostką TFSI to również podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów. Turbosprężarki wraz z intercoolerem upchnięto pomiędzy rzędami cylindrów rozwartymi pod kątem 90 stopni. W nowym modelu będziemy mogli cieszyć się mocą 507 koni mechanicznych oraz maksymalnym momentem obrotowym 770 niutonometrów, dostępnym w zakresie od dwóch do czterech tysięcy obrotów na minutę. Za mało? W katalogu Audi od listopada ubiegłego roku czeka jeszcze RS Q8, które dysponuje mocą okrągłych 600 koni mechanicznych i momentem 800 Nm.

Audi SQ8

Widlasta ósemka współpracuje z automatem Tiptronic o ośmiu biegach i stałym napędem obu osi Quattro, który w zależności od warunków drogowych przenosi do 70% momentu obrotowego na przednią oś i do 85% na oś tylną. Wśród opcji znajdziemy między innymi adaptacyjne zawieszenie z elektroniczną stabilizacją przechyłów pojazdu, sportowy mechanizm różnicowy, koła skrętne na tylnej osi, felgi o średnicy aż do dwudziestu trzech cali (dwadzieścia cali w standardzie), węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 420 milimetrów z przodu i 370 milimetrów z tyłu, detale nadwozia wykonane z włókien węglowych, reflektory diodowe HD Matrix, wyświetlacz przezierny oraz rozbudowane funkcje wspomagania kierowcy w codziennej jeździe i manewrach. Na środku deski rozdzielczej umieszczono dwa wyświetlacze: jeden o przekątnej 8,6 cala, drugi 10,1 cala.

Audi SQ8

Do wyboru w jednym z największych SUV'ów produkowanych przez Audi będziemy mieli aż siedem różnych trybów jazdy: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad oraz individual. W tym ostatnim pracę zawieszenia, układu napędowego, układu kierowniczego i tak dalej ustawimy według własnych upodobań. Benzynowe SQ8 będzie rozpędzało się do setki w czasie 4,1 sekundy i przyspieszało z prędkości osiemdziesięciu do stu dwudziestu kilometrów na godzinę w czasie 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna będzie tradycyjnie ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. Średni apetyt na benzynę: około dwanaście litrów na sto kilometrów. Obok nowego, benzynowego SQ8 na rynek wchodzi jednocześnie nowe SQ7 z tym samym silnikiem, które dostępne jest również w bliźniaczej wersji wysokoprężnej.

Skomentuj na forumUdostępnij