Aktualności
14.10.2020

Rolls-Royce Ghost Extended Dodatkowe centymetry

Zupełnie nowy Ghost dopiero co przyszedł na świat, a już zaczyna rozpychać się łokciami. Dosłownie i w przenośni: do standardowej limuzyny, którą pokazano na początku września dołącza teraz wiariant Extended. To wydłużona limuzyna, która jeśli chodzi o miejsce dla pasażerów na tylnych fotelach ma ustępować jedynie wydłużonemu Phantomowi.

Nowy Ghost drugiej generacji to najmniejszy i najpopularniejszy model spod znaku Rolls-Royce'a, którego poprzednik utrzymał się na rynku przez kilkanaście lat. Limuzynę zaprojektowano od zera na aluminiowej platformie i ubrano w aluminiową karoserię z otwieranymi w przeciwnych kierunkach drzwiami. Wersja podstawowa ma 5546 milimetrów długości przy rozstawie osi 3295 milimetrów i masie własnej 2490 kilogramów. Model Extended to jeszcze większy krążownik: 5716 milimetrów długości, rozstaw osi 3465 milimetrów i masa własna 2530 kilogramów. Cała dodatkowa przestrzeń - 170 milimetrów na rozstawie osi - została wykorzystana na poprawienie warunków podróżowania dwóch pasażerów z tyłu.

Rolls-Royce Ghost Extended

Większa przestrzeń z tyłu to również większe możliwości. Nowością są między innymi rozkładane fotele Serenity Seat, lodówka na szampana między fotelami z dwoma stopniami chłodzenia (do sześciu lub jedenastu stopni Celsjusza), rozbudowane systemy infotainment, przeprojektowana klimatyzacja i układ obiegu powietrza oraz dodatkowe wykończenia nadwozia i wnętrza. Ghost Extended adresowany jest do tych, którzy będą wożeni, ale dla szofera ma również przygotowane wiele udogodnień. Między innymi duży wyświetlacz przezierny, laserowe reflektory o zasięgu przeszło 600 metrów oraz systemy pozwalające na zaparkowanie samochodu bez udziału kierowcy.

Rolls-Royce Ghost Extended

Pod przednią maską skrywa się dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,75 litra z turbodoładowaniem, który zaprojektowano specjalnie dla modelu Ghost. Jednostka w wersji Extended charakteryzuje się takimi samymi parametrami, jak w limuzynie o zwykłej długości: przy pięciu tysiącach obrotów na minutę rozwija maksymalną moc 571 koni mechanicznych, a już od 1,6 tysiąca obrotów na minutę generuje maksymalny moment obrotowy 800 niutonometrów. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła poprzez automatyczną skrzynię o ośmiu przełożeniach, którą w wyborze biegu w zależności od zbliżającej się drogi wspomaga system GPS. Brytyjska maszyna rozpędza się do setki w czasie 4,8 sekundy, a jej prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 kilometrów na godzinę.

Skomentuj na forumUdostępnij