Aktualności
01.10.2020

Aston Martin Vantage GT8R Przewodnik po świecie

Vantage to najważniejszy model w palecie Aston Martina, jeśli chodzi o samochody wyścigowe. Brytyjskie coupe od kilku lat walczy o najwyższe pozycje w kategoriach GT4, GT3 oraz GTE, przez jeden sezon mogliśmy oglądać je nawet w serii DTM, a w trakcie przygotowania jest również markowy puchar. Ostatnio do tego grona dołączył też Vantage GT8R.

Nowy, wyścigowy Vantage z technologiami prosto od AMG zadebiutował w miniony weekend na długim dystansie podczas 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring Nordschleife, w którym został zaliczony do grupy SP8T, maszyn z turbodoładowanymi silnikami o pojemności do czterech litrów. Twórcy GT8R plasują maszynę powyżej modelu klasy GT4 i poniżej modelu klasy GT3. W porównaniu do modelu GT4 auto może pochwalić się mniejszą masą własną, większą mocą silnika oraz zwiększonym dociskiem aerodynamicznym, za który odpowiada powiększone skrzydło z tyłu, większy splitter z przodu oraz dodatkowe lotki na przedzie.

Aston Martin Vantage GT8R

Vantage GT8R zasilany jest przez V8 ze stajni AMG o pojemności prawie czterech litrów z dwiema turbosprężarkami Borg Warner. Silnik połączony jest z sekwencyjną skrzynią o sześciu biegach, która wysyła napęd tylko na tylne koła. Przepisy grupy SP8T nakładają limit mocy maksymalnie 550 koni mechanicznych przy masie samochodu minimum 1450 kilogramów. W występie w 24-godzinnym Nürburgring Nordschleife maszyna wystawiona przez zespół Garage 59 zameldowała się na mecie na miejscu dwudziestym piątym w klasyfikacji generalnej i trzecim w swojej klasie, ustępując zespołów w dwóch niemieckich samochodach, BMW M4 GT4 oraz Mercedes-AMG GT4.

Aston Martin Vantage GT8R

Vantage GT8R przeznaczony dla prywatnych zespołów i kierowców będzie uprawniał do startów w różnego rodzaju regionalnych seriach wyścigowych. Aston Martin wymienia takie zawody, jak niemieckie Nürburgring Langstrecken-Serie, brytyjskie GT Cup, japońskie Super Taikyu, amerykańskie Transam Series oraz nowozelandzkie Endurance Championship i kusi jednocześnie wielbicieli popularnych dni torowych. Na rynek trafi tylko pięćdziesiąt egzemplarzy, obok których do kupienia będzie pakiet modyfikacji dla Vantage GT4. Cena kompletnego samochodu: 225 tysięcy funtów. Aktualnie to równowartość ponad 1,1 miliona złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij