Aktualności
30.09.2020

Radical SR10 Radykalne wartości

Radical Cars, brytyjski producent filigranowych samochodów torowych, przygotował nowy model z serii SR, którą otwiera aktualnie spyder SR1 drugiej generacji o mocy blisko 185 koni mechanicznych. Najnowszym członkiem rodziny jest SR10, maszyna mogąca pochwalić się turbodoładowaniem, nową skrzynią biegów i prawie dwa i pół razy większą mocą.

Na pierwszy rzut oka SR10 nie wygląda na coś nowego. To typowy dla Radicala, radykalny spyder: torowa zabawka pozbawiona drzwi, dachu, szyb z miejscem dla kierowcy i pasażera, a najlepiej tylko kierowcy (jedna z opcji). Samochód mierzy niecałe 4,1 metra długości, waży tylko około 725 kilogramów i napędzany jest silnikiem umieszczonym centralnie. Standardem jest tu m.in. zawieszenie z szerokimi możliwościami regulacji, koła na centralnie mocowanych felgach, regulowane skrzydło, kierownica z wyświetlaczem, fabryczny system telemetryczny oraz zgodny z normami FIA zbiornik paliwa i system gaśniczy.

Radical SR10

Do napędu SR10 została wykorzystana rzędowa, 4-cylindrowa jednostka o pojemności prawie 2,3 litra od Radical Precision Engineering, bazująca na konstrukcji Forda z serii EcoBoost, którą uzbrojono w turbosprężarkę Garretta. Silnik dostarcza 431 koni mechanicznych oraz 515 niutonometrów, które na tylną oś z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu przesyła nowa skrzynia biegów od Hewlanda, wywodząca się z samochodów wyścigowych klasy GT3. To sekwencyjny, 6-stopniowy mechanizm w układzie transaxle, wzorowanym na rozwiązaniach z bolidów Formuły, z którym komunikujemy się za pomocą łopatek przy kierownicy. Zza kierownicy dostępne będą różne opcje mapowania pracy silnika oraz skrzyni biegów.

Radical SR10

Na torze nowy Radical będzie w stanie generować przeciążenia boczne rzędu 2,3 g. Producent nie przewidział przystosowania SR10 do zwykłego ruchu drogowego, takie przeznaczenie mają inne modele w jego palecie, jak na przykład pokazany w ubiegłym roku Rapture. SR10 można już zamawiać, a pierwsze sztuki trafią do właścicieli już w październiku. Opcje: kierownica po lewej lub prawej stronie lub na środku z fotelem tylko dla kierowcy, elektroniczne wspomaganie kierownicy z regulacją, różne układy wydechowe, węglowy body kit zwiększający docisk aerodynamiczny, system podnośników pneumatycznych oraz rozbudowane systemy monitorowania pracy poszczególnych elementów całego podwozia. Samochód będzie budowany w bazie Radicala w Peterborough.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje